Hátránya: akkor meg minek építettük meg a metrót?
Ez (már) tökmindegy. Egyébként a dél-Budai oldalnak, mondjuk... A kérdés inkább, hogy a létrejövő hálózat üzemeltethető-e gazdaságosan, azaz egy ilyen beruházás megtérülhet-e.
Buszhálózat szétszabdalása, hogy ne legyen párhuzamos a metróval: '60-as, '70-es évek romboló színvonala, de biztos megnövekszik a metró kihasználtsága.
Első lépésként ki kéne mutatni, hogy ez gazdaságos. Nem vesztünk-e többet utazási időben, mint amennyit nyerünk az üzemeltetési költségen. Feltéve egy pillanatra, hogy nem a metró kihasználtságának mindenáron való növelése a cél.
Szvsz. a tejles szétszabdalás és a mai szinten üzemeltetés közt számos fokozat van, és némelyik gazdaságosabb a két szélsőségnél.