Viktorri0 Creative Commons License 2015.05.30 0 0 16399

Sziasztok! Tegnap beszereltem a vadi új elektromos gyújtást a csepelembe, tudom most majd sokan a fejükhez kapnak hogy miért?!... Majd ezt később elmondom. De ez az én házilagos szerelési útmutatóm ,segítség azoknak akik esetleg hasonlóra vetekednek, mivel leírást eddig csepel 125-hez a neten nem találtam és nekem is jól jött volna. Szóval:

az új gyújtás már itt pihent hónapok óta, egyenesen németországból, csak a probléma az volt hogy a motor darabokban volt a garázsban, addig nem akartam berakni amíg tesztelni nem tudom. Végül sok sok átszerelt csiszolt festegetett nap után tegnap rávettem magam, hogy a napot rászánom és összeszerelem. A blokk már le lett festve, kivéve ugyan de összerakva, karbi kipucolva darabokban, gyújtás mellettem a dobozban, kerekek a vázban, úgyhogy uccu neki...

leszedtem a lendkereket, természetesen lendkerék lehúzóval, majd az állórészt. A blokkon van 3 lukacska, innen jönnek ki a lendkerékböl a vezetékek, azokat ki kell szedni mindet nem lesz rá szükség, hasonló módon a Gyertya csatlakozójával.

az állórész: az új gyújtás állórésze bár méretben passzol a csavarokat nem lehet sima m6-os csavarral becsavarni mivel nincs elég hely a tekercsek és az alaplap között, tehát pár próba után én is feladtam irány a csavarbolt, 'm6-os csavarméret kellene nekem de kb 3/4-ed vastagságú'. Siker, gyönyörű acélcsavarokkal rögzítve vagyoN nem túl szorosan, ennek még lesz funkciója.

a vezeték: ami egy nagy kötegelt vezeték 5 kiállással a leghátsó legnagyobb lukon kifér. Nekem piros fehér barna, és két fekete. 

A forgórész: ahhoz hogy a tengelyre rá lehessen tenni a forgórészt az éket ki kell venni, nem lesz több szükség rá, ugyanis a mágnes 

lukja a tengely alakját hivatott követni, tehát egy csúcsosodó véget, több kevesebb sikerrel, tehát annak rá kell szorulnia a tengelyre egy pár centi után. Elég gagyi megoldás ha nincs meghúzva rendesen elállítódhat a gyújtás tehát erre figyelni kell.

maga a gyújtás beállítás. Az alaplapon is illetve a lendkeréken is van 1-1 jelölés, ugyebár azoknak kéne egybe esniük ha a dugattyú a fenti holtpont előtt áll 3-4 mm-el. én leszedtem a hengerfejet, 3 alátétet tettem a dugattyúra az pont 3.5mm azzal mértem. Na most az első buktató hogy a tengelyt mindig!! Előrefele tekerjük ugyanis a benti alkatrészek nem vadi újak,kopottak, van egy egész kicsi kogyogásuk, de elég arra hogy bezavarjon a gyújtás beállításnál, ezt a nagybátyám mondta aki sypon követte az eseményeket. Szóval dugattyú a kellő helyen, a forgórész fennt, tekerjük a tengelyt, állj!, most jó! Le a lendkerék, itt kezdődnek a problémák. Amíg lehúzod a lendkereket a tengelyt is elforgatod így elállítod az egészet, szóval vissza fel kezdeni előröl.(az okosaknak mondom hogy a blokk ki lett szedve, nem tudod lefékezni a dugattyút) pár 20 perces pepecselés után sikerült felrakni a forgó részt, csak úgy kézzel meghúzva. Újraméricskélés, de nem az igazi nekem 1 mm-t csúszott el a dugattyú így is miközben meghúztam a forgórészt. Ezért az alaplapot elfogatva vissza lehet állítani. Ügyesen minden csavart meghúzni ekkor jön a baj a lendkerék hozzáér valahol belül, az állórész tekercseihez. Na akkor vissza az egész, rúzzsal kikenni a széleket megforgatni hol súrlódik. A mágnesek a forgórészben egy műanyag burkolatban fekszenek gyönyörűen befestette a súrlódó pontokat.  Elő a 600-as csiszolópapír fél óra csiszolgatás, majd újabb óra a fent leírtak megismétlése, mostmár rutinosan. Vissza az egész a blokkba. Újabb másfél óra mire beraktam szépen mindent a helyére karburátort gázkart kipufogót, majd a vezetékeket csak úgy lazán egybekötve, ellenőriztem a szikrát meghúztam rendesen a lendkereket. A tesztüzem vezetékelése igen egyszerű, a gyújtótekercsből kiáll 3 vezeték egy piros egy fehér egy kék. Na most piros a pirosba, fehér a fehérbe, az alaplapról kijövő barna pedig a test(világításé és az akksié), az hozzáfogatva a tekercs foglalatával együtt a vázhoz mert annak meg az a testje (egyébként a fehér van letestelve). A kék lesz a 'motor leállító' azt kell letestelni hogy leálljon. Szóval mindent egybedugva, készenáll a próbaüzemre. Nagyon izgalmas volt, mivel ez életem első motorkerékpárja amit egyedül újítottam fel, és amit ténylegesen a legapróbb csavarig szétszedtem, majd össze az egészet. Főleg, hogy egy pár dolgot ki is cseréltem  kicsit időtállóbbra, hogy bírja majd a napi használatot. Szóvalakkorrúgjukbe! Hoppá benzin, na az is kelleni fog. Ki az úszó benzin az úszóházba, rá a fedél, uccu neki. Had ne büszkélkedjek de az ötödik rúgásra indult, gyönyörű csendes alapjárattal, az első kis gázadásra már füst nélkül pöfög. Jó volna elvinni egy próbakörre de sajnos még a fél motor darabokban van de már van lelke! Még a vezetékelést kell megoldanom, mivel a tekercset valahova jól nem látható helyre kéne tenni úgy hogy a gyújtókábelt ne kelljen a vázhoz hozzárögzíteni. A pumpatartón gondolkodom, így talán nem látható időjárástól védett helyen lesz a tank alatt. Hasonlóképp a feszültség szabályozó bár az lehet majd az egyik oldaldobozba fog kerülni az akksi mellé. Egy kicsit még gondban leszek a vezetékeléssel, valamint a gyújtáskapcsolóval, és az sem biztos hogy az új 12V-os halogén foglalat befér majd a lámpákba a kilóméterórától de mindezek után egész bizakodó vagyok. Majd még teszek fel képeket is hátha valakit érdekel. Röviden ennyi, bár már biztos csináltatok hasonlót, nekem egy történetnek nem rossz. Elvégre fórum. üdvözletem, Viktor voltam.