Bármilyen koncepció születik, egyformán érvényes kell hogy legyen az összes vonalra.
---------------
Nem.
Ugyanis nem a HÉV üzem fennmaradása, megtartása a cél.
Kivéve pár zöld-fehér fannak.
Hanem a ma HÉV-vel ellátott feladatok, jövőbeni (kb. 10-50 év) ellátásához szükséges eszközök és rendszerek meghatározása.
A HÉV is csak eszköz.
Semmi más.
Mint a buszt, troli, metro, libegő, akármi.
Ezért először, mindent megelőzően egy pontos utas számlálást kell nyilvánosságra hozni.
1./ Melyik vonalon mit teljesít ma a HÉV?
2./ Az adott HÉV vonal melyik szakasza mennyire terhelt ?
3./ Jövőben, reálisan milyen utasterhelés várható a mai HÉV szakaszokon város határon belül és kívül?
4./ A jövőbeni feladatokhoz milyen pálya és milyen eszköz kell?
5./ A végén pedig egy javaslat, ami minimum 3 eszközt, de inkább többet felsorol és összehasonlít, hogy alkalmazásuk esetén a jövőben ezek a feladatok, az egyes eszközökkel, mennyiért láthatók el?
Pont ezért a 4 mostani HÉV vonal sorsáról lehet teljesen különböző 4 fajta következtetést is levonni és lehet azonosat is.