szkm Creative Commons License 2015.05.28 0 1 811

Megszámlálhatatlan ellenpéldám van, nem csak a KöBE, hanem általában bármely biztosító részéről, hiszen mindegyik biztosító az ügyfelek pénzéből él, így érdekük, hogy elégedett legyen az ügyfél. Ugyanakkor jó magyar mentalitás az, hogy a másikat hibáztassuk, tehát ha gond adódna, akkor egyszerűbb habzó szájjal acsarkodva a biztosítót szidni. Bármelyik biztosítót.

 

Hozzáteszem, misi1 azt sem írta, mi baja a KöBE-vel, hanem csak szidta, nem csak őket, hanem az egész országot, amivel - az én meglátásom szerint - nem a szidás tárgyát, hanem csupán saját magát minősítette.

 

Pedig csak 3 dolgot kellene megtanulni:

- írni (pl. szerződéskötéskor pontosan megadni az adatokat).

- olvasni (ha küld a biztosító levelet, azt érdemes legalább futólag átnézni, hiszen csak úgy brahiból, mert rahedli pénz van reklámra, egyik szolgáltató sem küldözget leveleket).

- gondolkodni (egy kötelezőnek a intézéséhez kettő de legfeljebb 3 dátumot kell felírni a naptárba: évforduló, felmondási határidő, és amikortól már lehet nézegetni, hogy érdemes-e biztosítót váltani. Ha gond van, azt megkísérelni megérteni. Ha ez nem megy, akkor egyeztetni-kérdezni, és nem rögtön nagy hangon hőbörögni, "mer' az-a-szemét-mocsok-rohadt-mocsok-szemét bísztosssitttó engemet le akar huzni". Ha nem kérdezel, akkor néma gyereknek...)

 

A biztosítók tevékenységét több jogszabály szigorúan szabályozza, ezek ellen egyik sem mehet, mert milliós büntetést, akár roló-lehúzást kockáztatna ezzel. És a KöBE magyar, tehát az oda befizetett pénzeket nem fogják nagy erőkkel, kamionszámra kifelé szipkázni az országból a külföldi anyacéghez.

 

Személyes tapasztalatom annyi, hogy az idén eddig 4 ismerős kötelezőjét (+ a sajátomat) intéztem, ebből három náluk volt magasan a legolcsóbb (+ a sajátom hozzájuk átkötve ugyanannyi maradt a díjam, mintha nem váltok, de nekem megért ennyit, hogy ne üldözzön-zaklasson a korábbi biztosítóm kéretlen "de-csak-egy-díjszámítást-hadd-csináljunk-hogy-milyen-jól-jár-ha-nálunk-köt" telefonhívásokkal), megkötöttük, jött az e-mail jó előre, hogy mennyit kell fizetni, jött csekk időben, éves díj befizetve, és élünk békében, rendezett kötelezővel. Ja, meg lakásbiztosítással. Ha "itt az idő", megnézem, mi éri meg jobban: menni vagy maradni, és kezdődik az egész elölről.

Előzmény: SzaboZE (810)