Madrone Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59643

Én is úgy hallottam, hogy a szerelvény fűtésének a szükségessége is az egyik oka volt annak, hogy gőzös volt a készenléti vonat mozdonya. Nyilván régi gőzfűtésű kocsikból állt a szerelvény.

Ezt alátámasztja az is, hogy olyan gőzfűtésre képes dízelek is vitték a vonatot mint a Nohab és a Púpos.

A másik ok valóban az akkori (nyolcvanas évek) nagy mozdonyhiány lehetett.

 

Amúgy én úgy emlékszem, hogy a 17-es Nohab a 90-es évek végén vitte egyesítve a két daruszerelvényt, a 600-as és az 1000-es darut. Akkoriban időnként rendszeresen bejött a Nyugatiba.

 

Akkoriban a gőzös korszak már régen véget ért és nem Rákosrendezőn és az Északi fűtőházban (Hámánban) állomásoztak a segélyszerelvények, hanem Rákoson.

 

Manapság ha jól tudom Ferencvárosban van daruszerelvény, bár sohasem láttam mikor ott átutaztam.

 

Azt sem tudom, hogy ami daru ott van az azonos-e azzal ami 30 évvel ezelőtt a Hámánban és Rákosrendezőn állomásozott?

 

Egyáltalán megvan-e mindkét szerelvény  és mindkét daru és ha igen, akkor azokat a típusokat (600-as és 1000-es) használják még ma is amiket akkor?

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (59640)