István Gyuri Creative Commons License 2015.05.18 0 0 40269

JGergely: Nekem úgy tűnik, hogy a hosszú 38-ast darabokra szedik.

Ha nincs stabilan két midibusz, akkor ezt meg kellett lépni, még akkor is ha utassérelemmel fog járni (a Kilátó felől voltak, akik jártak Bodótetőre, pl. a temetőhöz vagy a Hivatali negyedhez, bíróság stb.), illetve Tampere felől is ez a kapcsolat hiányozni fog (persze sokaknak jó lesz a Búza tér).
Amitől egy kicsit félek, hogy belső lobbik hatására azért, hogy "zárt fordák" legyenek (és a ForTe-rendszerbe is könnyebben lehessen berögzíteni a menetrendeket...) nem lesznek átszereléses, pláne a 38-asnál kocsicserés kajáltatások, hanem lesz majd egy-egy lyuk, amikor nem megy a busz, hogy meg legyen a 20 perc kajaidő...

Remélem, nem ekkora mértékű a visszarendeződés a cégnél.

 

Torro061: És a villamos megáll pl a búza téren ?

Nem, ahogyan a 21-es busz sem. Ők hogyan jutnak el a Búza téri piacra?

Vagy legyen esetleg naponta 2-3 darab 21Y-os járat, ami betér a Búza térre is, hogy az ottani nyugdíjasok is átszállás nélkül jussanak el a piacra? Vagy legyen 19Y is a Búza tér felé? Meg esetleg 8Y is? ;-)


Egy mindennapi eset az 1-es busz házatájáról :Majális parkból a 09:04-es járat piaci járat, a sok idős ezt használja (pedig ezen a járaton mindig magaspadlós busz van, sokszor ikarus), a villamos helyett. Vajon miért ? Hiába van 6 percenként "szép csili vili" alacsonypadlós villamos, ha nem arra fele megy amerre az utas szeretne menni..

Nem célszerű minden igényt közvetlen járattal kiszolgálni, ezt nem olyan nehéz belátni - mert akkor hangolatlan, gazdaságtalan járatok jönnek létre.

És a kérdésedre ("Vajon miért?") válaszolva: azért, mert van közvetlen járat, ezért nyilván azt használják. Ha nem lenne, ugyanúgy átszállnának, mint a többi városrész lakosai, akiknek nincs közvetlen járatuk... (Ezzel együtt a VEKE által is leírt 10-es busz is arról szól, hogy maradjon is közvetlen járat, meg ne is, és nyilván az ÉTM miatt kell is, hogy maradjon ott valami.)


Ha a pletykák igazak akkor nyártól az 1A-s busz megfog szűnni

Úgy látom, hogy inkább csak át fog alakulni 54-essé: meghosszabbított útvonalon a Felső-Majláth-tól indul (bár ez bőven elég lenne hajnalban, az ott alvós kocsikból, ahogy jelenleg is, aztán napközben a DG-nál fordulhatna), és a Szeles utca (Búza tér "külső")-től menne a Reptér felé. Többször leírtam már, hogy miért érzem problémásnak, pláne, ha nem megfelelő járatsűrűsége lesz (Persze ebből a "jó" kommunikátorok kihozzák azt, hogy milyen szuper viszonylat lett, mert már rögtön az első nap után sűríteni kell, de közben meg a Reptér-Szeles között lehetne ritkítani, pl. a 14(H)-s a Búza térig járhatna, de ez már megint csak farigcsálás lenne koncepcionális tervezés nélkül...)

Előzmény: JGergely (40261)