stevie-13 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32664

Tudtok-e érveket, hogy ezek a (számomra ismeretlen) márkákat miért nem javasolnátok, vagy csak azért olcsók, mert még nem ismertek, és nem költenek vagyonokat a reklámokra?

 

 

Ez a "nem költenek a reklámokra" amolyan amway-es érvrendszer :-)

 

Egy darab FMCG* termék árában arányaiban annyira kicsi a marketing ára, hogy gyakorlatilag elhanyagolható. Intelligens hasraütéssel annyit tippelek, hogy egy 2000 ft/l olaj árából olyan 1-3% a marketing költség (azaz 20 - 60 ft), miközben van rajta 20-27% áfa, 10-30% kisker árrés, 10-20% nagyker árrés.

 

Az olajok esetében a "márkátlan" termékek elleni igazi érv, hogy igazából alig jelent megtakarítást a használatuk - legalábbis családi felhasználás esetén, tehát amikor az 1 db családi autóban évente egyszer cserélsz 4-5 liter olajat. Mondjuk az 5W-40-es olajok esetében literenként 1400-1500 a legolcsóbb olaj, és olyan 2500-2700 forint a legdrágább. Négy literes olajtöltettel számolva tehát évente 4-5 ezer forint a megtakarítás - ennyiért nem érdemes egy márkátlan termékkel kockáztatni. Szerintem.

 

 

 

*FMCG = Fast Moving Consumer Good = a végfelhasználók felé gyorsan és nagy mennyiségben eladható áru, pl. rágógumi, mosópor vagy akár motorolaj

 

 

Előzmény: lapar (32660)