alkotasu Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59608

Pedig sajnos megáll. Ez nem múzeumi tárgy, hanem jelen helyzetében egy adag vas, akármilyen is a formája, akárhogy is hasonlít egy mozdonyra.

Hogy egy párhuzamot mondjak: a BKV is egy állami cég, és ha az öreg Ikarus 260-ast leselejtezi, majd eladja a FEFÉ-nek, aki szétvágja, nem szólhatsz bele. De akkor sem szólhatnál bele, ha a BKV maga darabolná fel. Mint ahogy azt részben teszi is, amikor alkatrészbányának használ egy buszt. Sőt! Ott volt az az eset, amikor egy Ikarus 620-ast (amit alkatrészként tároltak a felújításra szánt GA-95-16-oshoz) 1-2 pótolhatatlan másik romos állapotú busszal (M5, Harcsa) együtt daraboltak fel. Szomorú, de azt tehettek vele amit akartak. A köztulajdonnak van egy kezelője, aki az adott jogszabályi, társasági keretek, előírások között rendelkezhet ezekkel a dolgokkal. Mivel semmiféle jogszabály, SZMSZ, vállalati előírás nem tiltja azt, hogy szegény 375,660-ast felborítsák, felállítsák, felgyújtsák, eloltsák, így ezeket a műveleteket nyugodtan végrehajthatja. Sőt! Kifejezetten erre a célra vették meg annakidején a MÁV-tól.

 

Az más lapra tartozik, hogy mi sajnáltuk, sajnáljuk ezeket a járműveket.

Előzmény: BLGB (59592)