Dentoro Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419457

"Nyugatabbra, ahol már nem lösz a talaj, na ott meg egyre magasabbak azok a dombok, az már a Mecsek lába, de onnan megint csak vissza kellett volna kanyarítani, mert a pálya NEM Pécs felé, hanem Eszék irányába épült."

 

Pedig valószínűleg ez lett volna a legjobb megoldás! Ha az M5-st sikerült Bp-Belgrád között így megépíteni (lásd. Szeged-Szabadka S-kanyar), akkor talán itt sem lett volna megoldhatatlan pár 10 km-rel nyugatabbra vinni a nyomvonalat, mégpedig a következő módon: Szekszárdtól M6/M9 közös autópálya Kárász környékéig, ott elágazás, innen elég lett volna 2x2 sávos autóút: M9 Dombóvár,Kaposvár felé, és M6 délre Komló, Pécs, Villány, Eszék irányába.

Így a már (sajnos) megépült M6/M60 és a tervezett M9 helyett valószínűleg jóval olcsóbban és hatékonyabban meg lehetett volna oldani a régió közúti közlekedési problémáit: 1. a régió 3 megyeszékhelye és fontosabb városai közül Dombóvár, Komló, Bonyhád gyorsforgalmi út összeköttetésben lennének egymással is és Budapesttel is! 2. pécsieknek ez Szekszárdig nem lenne kerülő, 3. alagutak a hegységben(Mecsek) legalább elfogadhatóbbak lennének. + egyéb tényezők

Előzmény: Izsó001 (419440)