hivi Creative Commons License 2015.05.04 0 0 40845

"Az, hogy a fénysorompónak mennyi ideig kell lezárva lennie a vonat előtt, azt egy zárt képlettel meg lehet adni (ha kell, átküldöm). Nem tudom, hogy a Rv-i vonalon hogy van, de szerintem ott is figyelembe vették az utascsere idejét."

Azt tapasztalom, hogy így van. Amikor beáll a szerelvény, akkor fázist vált a közúti lámparendszer is: engedi a HÉV-vel párhuzamos úttesten a közlekedést, míg egy másik fázisban a gyalogosoknak ad szabad utat. Amíg a megfelelő ütemben zajlik az utascsere, addig nincs is semmi gond, de amikor valamiért elhúzódik (csúcsidei hová préselődjünk fel, babakocsi pakolás, stb.), akkor a sorompó is hosszabb ideig marad zárva. A csúcsidőben a kocsiforgalom is nagy, és ilyenkor szépen felgyűlnek az autók (Soroksár felsőnél volt, hogy a MÁV sorompónál volt a vége, a Hősök terénél meg már a Templom utcából nem lehet ráfordulni a HÉV felé vezető útszakaszra).

Ezen segítene az, hogy a HÉV először átmenne az úttesten, és csak utána lenne az utascsere, mert akkor az utascsere kezdetekor már nyitni lehetne a sorompót, azt már nem kellene a közúton közlekedőknek kivárni (és pl. az ideiglenes útvonalon közlekedő 135-ösből végignézni, hogy hogyan megy el a HÉV, amire át akarsz szállni, mielőtt az átmenne a síneken és beállna HÉV-hez közelebbi Hősök tere megállóba).

Előzmény: _Nyuszi (40839)