tomabear
2015.05.04
|
|
0 0
10803
|
Igen a Glaubersó az alapja az egésznek, vagy más olyan anyag, amely halmazállapot változáskor nagyobb hőmennyiséget képes tárolni és azt vissza is adja kihűléskor, azaz amikor megint változik a halmazállapota. Sajnos nem mindegy, hogy milyen Glaubersót használunk, mert van több fajta.
Tehát a felállás az lenne, hogy az utastér fűtése után tegyünk egy "T" elosztót, majd mindkét ágra egy vezérelhető szelepet, ez egyik ág közvetlen megy tovább a másik ágban van egy keringető szivattyú és a hőtároló. A hőtároló méretezése függ a gépjármű hűtővíz mennyiségétől. Nekem 7 liter. Ehhez úgy gondolkodtam, hogy kell egy rozsdaálló cső amelynek a térfogata 11 liter. Ebben elhelyezek egy kb 3 liter térfogatú vékony falu , spirálisan meghajtott rozsdamentes csövet. A belső cső átmérője, duplája kell hogy legyen a eredeti hűtésrendszeri csöveknél. Így lassabban halad a víz. Ilyen egyszerű az egész. Természetesen gondoskodni kell a külső szigetelésről, ami legyen mindenki saját elképzelésére bízva. |
Előzmény: norbi0325 (10801)
|
|