seemy Creative Commons License 2015.04.27 0 0 46168

sziasztok...

..szóval miután a kuplung pedállal szórakoztam azaz végeztem elindultam hogy vegyek gázolaj álló csöveket a résolaj csonkokra mert ami rajta volt azt mindig lenyomta..aztán megnézzük az olajat a kocsiban hogy nem lett e szennyezett mármint fémesen ezer km. után..hát alig megyek el a lakástól kb 300 métert fütyülés odanézek a műszerfalra a kiírás a következő alacsony olajnyomás..gyorsan félre állok motor ki..és megint tiszta motorolaj minden a motortérben..megint kinyomta az olajszűrő gumigyűrűjét és távozott az olaj..és akkor most megtudtam mi van..az olajszivattyúban van egy kis dugattyú ami az olajnyomást szabályozza..ez megszorult még akkor amikor decemberben először visszakaptam a kocsit..két helyen tud megszorulni fent vagy lent...az egyik jelenség ha fent szorul meg, hogy van olajnyomás de akkora kb 12 bár amit egy idő után nem tud elviselni a szűrő tömítése és enged ..viszont ha lent szorul meg akkor nincs olajnyomás és kampó a csapágyaknak...na már most én a kedves szerelőm révén vettem bele egy vadonatúj olaj pumpát (50000 huf) amit berakott a motorba..de mivel sosem tisztította ki a motort kellőképpen, ezért megszorult a kis dugattyú ami a szivattyúban van ( ezt én nem tudtam hogy ilyen létezik).. tehát a lényeg az van egy olajszivattyúm 50000-ért amit nem tudok kicseréltetni mert a szerelő azt mondja nincs meg a számlája persze a régi szivattyúmat kidobta ezt a mocsok kis dugattyút meg nem tudom lehet e külön kapni..ez a kálvária december elseje óta tart..természetesen a mocskos olajtól turbót is kellett cserélnem egy éven belül 2 szer.. valaki nem tudja véletlenül hogy külön kapható e ez a kis dugattyú...