domesanyi Creative Commons License 2015.04.23 0 0 515

Sziasztok!

 

Annyiban beszállnék, hogy én 3.3-ért vettem egy kifejezetten megkímélt bézs kéziváltóst nemrég :) Ami plusz előny volt a sok feltételen túl, az a magyar előélet, hihető km, vezetett szervízkönyv, javítási számlák. Az autó 2006 végi, de még nem szakadt és sehol sem kopott a bőr (természetesen nem is szalonállapotú). Az ápoltságon túl minden bizgentyű a helyén, minden felirat ép, minden lámpa és LED világít. Aki tud rá vigyázni, annak ép marad. Láttam egy iszonyat szakadtat kevesebb km-rel (amit nem is hittem el) - a neten is fent volt, ott nagyon pöpecnek tűnik, a valóságban egy roncs volt. Talán még annyit is hozzátennék, hogy az autóra szánt összeg 3/4-éből vedd meg az autót, a maradékot tedd félre az érkező számlákra és problémákra. Ez nekem bejött, nyugodtabban fogadtam az első nagyobb tételeket, úgymint illeték, CASCO, nyári gumi és társai.

 

A fekete bőr nyáron nagy szívás és szerintem a bézs kevésbé koszolódik (tudom, hülyén hangzik, de a feketén látszik a gyerek cipőnyoma és a porosodás, a bézsen alig :) Ezzel együtt a szín és az anyagválasztás ízlés dolga, egy másik autóban fekete bőröst néztem ki és ha rajtam múlik, el is hozom... Szóval azt válaszd, ami neked bejön. Az XC90-ből nincs nagyon elcseszett belterű, legfeljebb lelakott :)

 

Mivel nekem a másik alternatíva a Toyota LC lett volna, abból mindenképpen kézi váltós, így nekem nem fáj, sőt, kerestem a kézi váltót. Régen automata Volvóm volt, imádtam, de sokat evett és egyszer nagyon elromlott. Ez most manuális és nem rossz. Van abban valami, hogy jobban illene hozzá az automata, de ez csak olyan érzés, talán kicsit öreguras, de engem is elkap néha. A kézi váltó egyébként simán vált, példásan pontos, 6 sebességes, nekem kicsit rövid az egyes és a kettes, a többi rendben, a hatost elég hamar be lehet tenni, azzal elgurul akármeddig. Terepen hegymenetben jó lenne egy felező, az automata nem tudom mit művel erdei földúton hegymenetben, valaki megírhatná. Én a kézi váltóval feladtam egy meredek falat, mert nagyon csúsztatni kellett volna a kuplungot egyesben is. Mondjuk nem egy erdészautó, mi is csak próbálgattuk, aztán mentünk az aszfaltra.

 

Városi araszoláskor nem csípem, de ott nem az autóval van a baj, hanem az araszolással... :) A városi stresszt csökkenti az automata... Azért kézivel sem az a lefulladós fajta, jól tűri a kapcsolgatást és az alkalmi bénázást is. A 2.5 tonna nem ugrik meg olyan könnyen, a 2.4 liter pedig nem fullad le. Ha ingázásra vagy pályára lesz, akkor biztos nincs vele baj és talán a fogyasztásra is jótékonyan hat + olcsóbb a szervíz. Mivel nincs visszagurulás gátlója, így emelkedőn elindulást újra kell tanulni a rögzítőfék megoldása miatt (legalábbis nekem) - ez az automata mellett szólhat. Ha már luxusról beszélünk, ezt az egész autót inkább automatára találták ki.

 

És még egy megfigyelés: a fordulóköre óriási, szokni kell pl. kapubeállásnál, parkolóhelyre beállásnál, viszont a magas padkákra gond nélkül felmegy, így nekem a legtöbb esetben Y helyett összejön az O fordulás, illetve a parkolóhelyről szinte bármilyen irányban elindulhatok, amit nem lehet eléggé értékelni :)

 

 

Előzmény: lazy g. (514)