ádibébi Creative Commons License 2015.04.22 0 0 110808

Szia. Azért Jenánál csekkolj utána, hogy EGR-hibánál szokott-e kékelni, mert nem hangzik ez logikusnak (persze én nem vagyok hozzáértő, csak agyalni próbálok). A kék ugyanis motorolaj. És az EGR-rendszer megragadásának vagy vezérlési hibájának semmi közét nem látom így paraszti fejjel ahhoz, hogy olaj kerüljön az égéstérbe.

 

Az EGR ugye a friss levegővel együtt visszatol valamennyi kipu gázt a motorba. Ez nyilván teli van korommal, meg minden egyéb olyan szarral, ami nem oxigén, azaz az égést nem táplálja. Pont ezért is van: hogy csökkentse az égés hőmérsékletét (és még valamit kalamol a nitro-oxidokkal, amik így jóvan nagyobb arányban elégnek ártalmatlan gázokká).

 

Ha az EGR 0 %-ra nyit, azaz zárt állapotban megragad, akkor max annyi a "baj", hogy ez a környezetvédelmi hatás nem érvényesül (és cserébe nem megy tele a motor korommal. Tuningoláskor gyakori, hogy eleve állandó 0%-ra programozzák az EGR-t). Ha viszont nyitott állapotban ragad meg, és odalépsz neki, (amúgy ott éppen hogy be kéne zárnia, hiszen a sok lóerőhöz sok üzemanyag kell, ahhoz meg sok oxigén, azaz olyankor nem keveri vissza az oxigénszegény kipugázt), akkor annyi történik, hogy mivel érzékeli, hogy nincs annyi levegő, mint amennyit kért, nem is ad annyi üzemanyagot. Amit úgy veszel észre, hogy nyomod neki, de nem megy az autó.

 

De ebben az EGR-történetben sehol nem kerül arról szó, hogy olaj menjen a dugattyú másik oldalára, és ott kék füsttel elégjen. Pláne nem hidegindításkor, 3 másodpercre.

 

Szóval lehet, hogy szar az EGR-rendszered (és a szerelőd nem ver át), de (a logikám szerint) nem ez okozza a hidegindításkori kéket.

 

(Aztán majd jön Jena, és belém veri a csúfot... :DD)

Előzmény: karmos (110807)