bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142189

Üdv . Régebben írtam már ide egy citroen cx 25 trd turbo 2 füstölési problémájáról... A dolog úgy kezdödött,hogy minden elöjel nélkül elkezdett erösen füstölni( alapjáraton szinte beborította az autót..) Röviddel ez után kifújta a hf tömítést a vezérlés oldalon..úgy,hogy kézzel érezhetöen jött a kipufogógáz. (csihegett). A vizet nem forralta,a nyomás forró motornál is normális volt,olaj-víz nem keveredett. Szétszedtem. A gépmühely megcsinált mindent-síkolás,nyomatás,szelepek,szimeringek stb. Reinz tömítéssel és új csavarokkal lett összerakva. Ezek után annyi változás történt,hogy ugyanúgy füstöl (melegen) és 1000km-re eltünik kb 1 l hütövíz. (nem folyik sehol,a radiátor is rendben van..)  Kapott új gyári csúcsokat,turbo membránt az adagolóba stb..Semmi változás. Már menni sem nagyon akartam vele mert annyira füstölt,hogy az már szégyen..

Hétfö hajnalban mégis elmentem vele dolgozni..Állok a benzinkút mellett a gép okádja a füstöt. Gondoltam megnézem a vízszintet...Levettem a hütösapkát. Míg így tanakodtam ,hogy hogyan tovább...szépen elmúlt a füst... Ekkor rádrótoztam egy zsebkendöt a kiegyenlítö tartály tetejére (hogy ne hulljon bele semmi..). Elkezdtem vele autózni. Semmi füst,halkabb,húz mint az örült... Délután vettem valami vw hütösapkát ami passzolt rá. Fúrtam rá egy 3.5-ös furatot. Azóta mindenhová ezzel a kocsival megyek. Nem füstöl,és úgy tünik,hogy a vízfogyás is megállt.

Nekem az a tippem,hogy a hengerfej mégiscsak el van repedve és az üzemi nyomáson nyílik meg annyira,hogy a hütövíz be tud csöppeni valamelyik hengerbe. Gondolom ez hütötte az égést...és ezért füstölt annyira??? 

Azt már hallottam hogy a cx hengerfejet nem nagyon érdemes hegeszteni...

Ha valakinek van ötlete egyéb teóriája...szívesen venném ! Köszönöm.