Bateman Creative Commons License 2015.04.21 0 0 641970

Wégé az FB-n:

 

A hétvégi Mercedes fékhibák okát érdemes tisztába tenni, mert egyrészt a csapat maga okozta, másrészt a versenyzők nem tudtak ellene mit tenni menet közben. Hamilton szerencséje mindössze az volt, hogy nem kellett csatáznia, így kellően meg tudta nyújtani a féktávjait, hogy ne legyen gondban az utolsó körre.

A mindkét autón jelentkező BBW (brake by wire) hibát amúgy a csapat által csökkentett fékhűtés okozta, amit még a pénteki szabadedzések után változtattak meg, többek közt ezzel is reagálva a gumimelegedési és kopási problémáikra, ugyanis a hűvösebb esti körülmények között a futófelület túlhevült, a karkasz viszont hűlni kezdett. Ez tökéletes táptalaj a szemcsésedéshez, ezért a szűkebbre vett fékhűtő csatornákkal melegebben tarthatták a felniket, amik sugárzó hője a gumiszerkezet hőmérsékletére is jó hatással van, így ideális tartományon belül maradhattak a Pirellikkel.

A gondot viszont már a futam elején látták a hátsó fékeknél a forgalomban (Rosberg korai rádióüzeneteinek egyike is erről szólt), ami a verseny végére a lekörözöttek kerülgetése közben mindkét autónál túllépett a kritikus tartományon a BBW rendszer leállását okozva. Mivel ilyenkor a hátsó fékkör normál hidraulikus fékkörre vált, így Rosberg utolsó előtti körben történt elfékezése közben esélye sem volt megállni féktávon, mert az elektronikus fékkör-vezérlés nélkül teljesen szétesik a normál fékegyensúly. Megállni ugyan meg lehet vele, de csak jelentősen hosszabb féktávval.

Elég megnézni a tempóvisszesést mindkét Mercedes esetében Raikkönenhez képest: Rosberg 2,62, Hamilton pedig 2,83 mp-et bukott vele, különbség mindössze a pályán elfoglalt pozíciójukban volt a hiba előjöttekor.