Sokszor nem kell hozzá vésznyitó. A halbik ajtóműködése köztudomásúlag szar, ezen nincs mit szépíteni. Számtalanszor találkozom olyan kocsival, ahol "beakad" a távzárás és az ajtót csak feszegetve lehet kinyitni, erőből tolva/húzva lehet nyitvatartani a fel-leszállás idejére. A jv meg vagy legyint rá, hogy ez van, vagy lenyomja az ajtóműködtetés kisautomatáit és ágyő automatikus ajtózárás, ágyő ajtóreteszelés.
Az ominózus győri baleset szerintem elsősorban annak a hibája, aki ugrott. Azonban ettől függetlenül éppen ideje lenne rendbe tenni a halbik ajtaját, mert a reteszelés nélküli közlekedés "megszokott" veszélyein kívül a "túlműködő" ajtózárás is potenciális balesetveszélyt okoz:
-egyrészt miután a kevésbé rutinos utasnak sikerül az ajtózáró-erő ellenében kinyitni, gyanútlanul elengedi és pofánveri az ajtó - láttam ilyet, a leszállni vágyó utas megúszta egy sebbel az orrán
-másrészt gyengébb fizikumúaknak olyan lendülettel kell kifelé nyomni a befelé kívánkozó ajtót, hogy mikor az megadja magát, a kuncsaft kipottyan a peronra - ilyet is láttam, mivel a másik kezével kapaszkodott, így csak a kocsi és a peron között vett fel egy furcsa rúdtáncos-pozíciót az illető
-harmadrészt mire sikerül kinyitnia az ajtót az utasnak, elmenesztik a vonatot, aztán a szerencsétlen vagy elveszti az egyensúlyát induláskor és kibillen vagy bepánikol, rosszul dönt és kiugrik - és ilyet is láttam, csak a véletlen műve volt, hogy nem zuhant ki és az ijedtségen kívül nem lett nagyobb baj
A lent belinkelt, 2011. december 27-én kelt zárójelentés szerint:
"BA2010-131-5-1: A vizsgálat során a Vb azt tapasztalta, hogy a 21-55 sorozatú (MÁVSTART Zrt.) személykocsikon a táv-ajtózáró kapcsoló az elhelyezése miatt gyakran meghibásodik. Ilyenkor a táv-ajtózáró, illetve az ajtóreteszelő berendezést ki kell iktatni annak érdekében, hogy a feljáró ajtókat ki lehessen nyitni. Ennek következtében azonban a feljáróajtók menet közben is nyithatóak.
A Vb javasolja a MÁV-START Zrt.-nek, hogy a 21-55 sorozatú személykocsikon, illetve a kocsi család többi tagján az ajtóknál elhelyezett távzáró kapcsolót helyezze át olyan helyre, ahol a szennyeződéstől, rongálástól megóvható, a kezelő személyzet számára hozzáférhető. Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a távzáró kapcsolók meghibásodási arányának csökkenése várható, melynek következtében a távzáró, illetve az ajtó reteszelő berendezés kiiktatása szükségtelenné válik, az utazóközönség a mozgó vonat ajtajait csak a vésznyitó használatával tudja kinyitni. Így a nem szándékos ajtónyitások elkerülhetőek, a nyitott feljáróajtó miatt bekövetkező balesetek megelőzhetőek.
A Biztonsági Ajánlásban foglaltakat a MÁV-START Zrt. elfogadta. A megfogalmazott kapcsoló áthelyezés várható időpontjáról azonban tájékoztatást nem adott."
Ha jól tudom az azóta eltelt több mint 3 év alatt elkészült egy új kivitelű, kocsiba be sem épített ajtópár, semmi más. Nem nagyon töri magát a vasút.