noselfcontrol Creative Commons License 2015.04.17 0 0 19673

Sziasztok!

Nagy öröm lenne most már tisztázni ezt az „egyszer megy az autó, egyszer nem megy” dolgot, látom minden második tulajnak van ilyen gondja a HDI-kkel. Én beszereztem már egy tarcsi turbót is, de az csak lélektani segítség, a régi turbóm is jó, annak ellenére, hogy kicsit már sorjás a forgórész és kicsit lóg is. De egyszer megy mint az állat napokig,  aztán csak olyan visszafogottan, pont előzésnél, hogy az ember megeszi a kormányt. FAP már nincs benne, EGR lefalazva. Eddig a turbó geometria volt a fő hibaoknak kikiáltva, hogy szorul, néha beáll a helyére, néha nem. De szerintem nem ez lehet. Volt szó itt a vákuum pumpáról, ez most valahogy reálisabbnak tűnik. Kérdéseim: Hogy lehet letesztelni? Mérni tudom a turbónyomást, de a vákumot, hogy lehet? Vagy ha egyszerűen kihagyjuk a méricskélő lépéseket, hogy lehet egyből javítani a vákuum pumpát? Javítókészlet? Lamellás a vákumpumpa? Fennakadnak a lamellák? Egészen más helyen, más gépen, nem autón, egy kis olajat szívattunk be a pumpába, és megjött a vákuum. Elkezdtek mozogni beragadt lamellák.  Nem biztos, hogy ez itt is így van.

Köszi, ha reagál valaki.