hmsoft Creative Commons License 2015.04.12 0 0 418819

Mennyire önállóak a területi vasúttárasságok

Korábban kb. annyira voltak önállóak az államvasúton belül, mint mondjuk a területi kormányzóságok a teljes államigazgatáson belül. Tehát a helyi ügyekre saját büdzséjük, saját apparátusuk volt. És elég nagyok voltak ahhoz, hogy a "helyi ügyek" szép nagy feladathalmazt biztosítsanak nekik. A vasútreform során az RZsD oda jutott el, hogy két területet hagyott magánál: az infrastruktúrakezelést és a vontatásszolgáltatást. (A többi kiszerveződött-privatizálódott.) Az infrastruktúrakezelést a területi vasutak viszik, ugyanazon a néven, mint a reform előtt. (Megjegyzem, időről-időre előjön, hogy az Októberi Vasút igazán lehetne ismét Miklós Vasút, a Szverdlovszki Vasút meg Katalin Vasút - a névadó cárokról. Ha egyszer átmennek a javaslatok, asszem a matrica- és sablonforgalmazók, logótervezők szét fogják kaszálni magukat.) És ezek a területi infrakezelők változatlanul meglehetős önállósággal kezelik a saját ügyeiket. Viszont a vontatásszolgáltatás kiszerveződött egy különálló igazgatóságba - igaz, ennek ugyanúgy, területi alapon vannak szervezeti egységei, és naná, hogy területi egységből pont annyi van, mint területi infrakezelőből (területi vasútból). Meg még a székhelyük is ugyanabban a városban maradt. Csak más a cégér.

hm

Előzmény: M63 010 (418814)