Törölt nick Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61136

Jelenleg a  közösségi közlekedési szolgáltatások tervezett liberalizációjának az előkészítése zajlik.

Legalábbis ezt írták nekem idén decemberben egy hivatalos levélben.

BKK szerű átszervezés is ezt erősíti, újabb alvállalkozók bevonása stb.

 

Kérdés az, hogy mennyivel drágább lesz az új rendszer, ha a fejlesztések költsége is megjelenik, illetve meg kell említeni, hogy Budapesten közel 10% al csökkent a bérlet ára, ezt a vidéki KK-k esetében miből tudnák meglépni?

Budapesten a bliccelés visszaszorítása mellett ez is tény volt.

Félreértés ne essék javult a színvonal a BKK színre lépésével, de országos szinten ehhez elég sok pénz kellene....

Vidéken a bliccelés visszaszorításáról nehéz beszélni, mert Budapesthez képest elenyésző, illetve így miből emelkedhetnének a bevételek, mert egyes térségekben , hogy finoman fogalmazzunk nem éppen utasvonzó, kínálati menetrend van.... Meg a fizetőképes kereslet is igen korlátozott.

 

Régi járművek:

Ameddig gazdaságos, addig az öreg buszok is megteszik, ha már nincs forrás járműcserére...

 

Lehet jobb menetrendet csinálni öreg eszközparkkal is, és valóban Debrecenben a szolgálatóváltás után  az új buszok részben azt is jelentették, hogy az addig majd nullszaldós Volán szolgáltatás helyett a városnak évi 1-1,5 milliárdjába fájt pluszban az új rendszer.

 

Nekem pl. Debrecenben az volt kellemetlen, hogy addig kényelmesen elfértünk a Volán csuklósokon, szolgálatóváltás után a új szóló buszokra örült az ember ha felfért.... A viteldíj se volt kedvezőbb mint a Hajdú Volán esetében....

 

 

 

Előzmény: sosiforda (61130)