zsolt4593
2015.04.02
|
|
0 0
141622
|
Mérések: >Lambda fűtés rendben van járó kocsinál generátor általi töltést mérek a 16(fekete/zöld) és a 82-es(barna/fehér) színkódú széthúzott csatlakozón >Maga a lambda csatlakozón a két db fehér/fehér a fűtés nincs testzárlatba> se a jel /se a jeltest/ se a testel Kapcsolási ábrából azt látom a szonda specifikus Mérés viszon az hogy a lambda jeltest szála összeköttetésben van a kaszni testel<erre mondtam jeltest kábel a lambdától testzárlatos(összeköttetésbe került a testel a lambdaházon belül)
Ecutól jövő jel(fekete) színe 1 és lábkiosztás 29/ és jeltest(sárga) színe 7 lábkiosztás 12 ezek között ráadott gyújtásnál széthúzott csatlakozóval mérek 410mV-ot A jeltest és a kaszni között 65mV Jel és kaszni között 470mV<aksi negatívnál >>>>kaszni más pontján mérve pedig 450mV-470mV között
A jeltest semmiféle kapcsolatot nem mutat a kasznival Ha az valóban csak egy sima test lenne valahogy ha a jel és a jeltest között mérek mV-ot pont "ráül" a 470mV-értékemre és ebből lesz 410mV<<<Na nem ez a 0V-hoz képest eltolt érték?>>>Ami jeltest specifikus szondára utal? A leírásaimban regényeimben közöltem ezt: Húzzuk szét az ECU és a lambda-szonda közötti kábelcsatlakozást, de előtte jegyezzük fel, hogy a szonda fekete és szürke kábele az autó kábelkötegén milyen színű vezetékpáron halad tovább a vezérlőegység felé. Ehhez a két feljegyzett kábelhez csatlakoztassunk egy feszültségmérőt (Voltmérő 1.), majd adjunk gyújtást. Hibátlan kábelrendszer esetén 450 mV feszültséget mérhetünk. Ha nem jelenik meg a feszültség, akkor az ide érkező kábeleket vizsgáljuk szakadásra. Ezek után csatlakoztassuk a feszültségmérőt az autó negatív pólusára, valamint arra a feljegyzett kábelre, melyhez a lambda-szonda szürke vezetéke csatlakozna (Voltmérő 2.). A szondát továbbra se csatlakoztassuk, majd ismét adjunk gyújtást: – ha a mért feszültség nulla volt, akkor használható az úgynevezett „univerzális lambda-szonda”, – ha a mért feszültség 150 mV és 700 mV között van, nem használható az univerzális szonda, csak a specifikus, úgynevezett testfüggetlen szonda! A testfüggetlen szonda legfontosabb ismertető jegye, hogy a szonda szürke vezetéke nincsen a szondaházhoz testelve, az univerzálissal ellentétben. Ezt nem én találtam ki ez egy autótechnika újságból való 2006/7 kiadás |
|