zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 141622

Mérések:
>Lambda fűtés rendben van járó kocsinál generátor általi töltést mérek a 16(fekete/zöld) és a 82-es(barna/fehér) színkódú széthúzott csatlakozón
>Maga a lambda csatlakozón a két db fehér/fehér a fűtés nincs testzárlatba> se a jel /se a jeltest/ se a testel
Kapcsolási ábrából azt látom a  szonda specifikus
Mérés viszon az hogy a lambda jeltest szála összeköttetésben van a kaszni testel<erre mondtam jeltest kábel a lambdától testzárlatos(összeköttetésbe került a testel a lambdaházon belül)

Ecutól jövő jel(fekete) színe 1 és lábkiosztás 29/ és jeltest(sárga) színe 7 lábkiosztás 12
ezek között ráadott gyújtásnál széthúzott csatlakozóval mérek 410mV-ot
A jeltest és a kaszni között 65mV
Jel és kaszni között 470mV<aksi negatívnál >>>>kaszni más pontján mérve pedig 450mV-470mV között

A jeltest semmiféle kapcsolatot nem mutat a kasznival
Ha az valóban csak egy sima test lenne valahogy ha a jel és a jeltest között mérek mV-ot pont "ráül" a 470mV-értékemre és ebből lesz 410mV<<<Na nem ez a 0V-hoz képest eltolt érték?>>>Ami jeltest specifikus szondára utal?
A leírásaimban regényeimben közöltem ezt:
Húzzuk szét az ECU és a lambda-szonda
közötti kábelcsatlakozást, de előtte
jegyezzük fel, hogy a szonda fekete és
szürke kábele az autó kábelkötegén milyen
színű vezetékpáron halad tovább a
vezérlőegység felé. Ehhez a két feljegyzett
kábelhez csatlakoztassunk egy feszültségmérőt
(Voltmérő 1.), majd adjunk
gyújtást. Hibátlan kábelrendszer
esetén 450 mV feszültséget mérhetünk.
Ha nem jelenik meg a feszültség, akkor
az ide érkező kábeleket vizsgáljuk szakadásra.
Ezek után csatlakoztassuk a
feszültségmérőt az autó negatív pólusára,
valamint arra a feljegyzett kábelre,
melyhez a lambda-szonda szürke vezetéke
csatlakozna (Voltmérő 2.). A szondát
továbbra se csatlakoztassuk, majd
ismét adjunk gyújtást:
– ha a mért feszültség nulla volt, akkor
használható az úgynevezett „univerzális
lambda-szonda”,
– ha a mért feszültség 150 mV és
700 mV között van, nem használható az
univerzális szonda, csak a specifikus,
úgynevezett testfüggetlen szonda!
A testfüggetlen szonda legfontosabb
ismertető jegye, hogy a szonda szürke
vezetéke nincsen a szondaházhoz
testelve, az univerzálissal ellentétben.
Ezt nem én találtam ki ez egy autótechnika újságból való 2006/7 kiadás