>Simán, főleg ha a reptéri vonatok nem fognak sűrűn járni
15 percenként. Ennél sűrűbben a metró sem fog, ne is reménykedj benne!
>Simán, főleg ha a reptéri vonatok nem fognak sűrűn járni
Miért beszélsz csak a Nyugatiról? Átszállási kapcsolatok lesznek KÖKI-n, a Kerepesi útnál, Zuglónál és Városligetnél is! A menetidő így is rövidebb lenne vonat+átszállással, mint metróval. A metró kiépítése nagyságrendileg tízszer annyiba kerülne, mint a vasúté, cserébe rosszabb eljutási időt produkál, és az átszállásmentességen kívül minden másban rosszabb, a vasútnál.
Ráadásul a legtöbben nem a hármas metró mentén laknak. A potenciális utasok ~10%-a juthat haza átszállás nélkül, 60%-a egy átszállással, a többiek többel. A legtöbb járműre, ami szóba jöhet, a vonatról is át lehet szállni (hála a Vitézí-féle átmérős közlekedés-szervezésnek). Így a teljes eljutásra számolva az átszállások száma sem különbözne drámai módon a vasúti és a metrós megoldás esetén, míg az eljutási idő rövidebb lenne. Miben jobb a metró, azon kívül, hogy jól hangzik?
(Heathrow-n kívül nagyon nem jut eszembe olyan városon kívüli reptér, ahová metró menne ki. Keleten és Nyugaton egyaránt a reptéri vasutakat favorizálják - nem véletlenül.)