zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141458

Pár kép például a lambda értékem hogyan változik amint a nyílt húrkúból (ianktív a lambda) motor már üzemmeleg csak ecu játszik a ki be kapcsolásával hogy megy el a lambda érték

Másik mivel 4 vezetékes Bosch Zro2 lambda van gyárilag benne ha jól tudom(képen a jobb oldali azaz nem testelt hanem jeltestes)

megmértem az ecutól jövő jel és jeltest feszültségét ráadott gyújtásnál 410mV (úgy tudom 450mV kéne legyen) gondolom ilyesmi jelfeszültségel is dolgozik az ecu inaktív lambda mellet
Egyébként széthúzott lambdával nem csinálja a tüneteket a kocsi!
Amit mértem még az az ecutól jövő jeltest kábel és a kostitest között mértem 65mV-ot de azt olvastam vagy 0V-ot lehet mérni feltéve ha nem szakadt a kábelrendszer és nem jeltestes a rendszer vagy 150mV-750mV közötti tartományt kell mérjek.Kicsit alacsonynak találom a jeltest értéket ezt a 65mV-ot de ezekszerint specifikus jeltestes a lambda szabályozás is. Úgy tudom ezt nevezik 0V-hoz eltolt értéknek vagy offset módnak?Ezt megköszönném ha elmagyarázná valaki.


Amit viszont nem értek ahogy a képen is van és a mérésekből is gondolom hogy ha jeltestszálas a lambda és nem testel a szondaházhoz hanem szabályzott jeltestet kap akkor hogy tudok mérni szakadásvizsgálattal a lambdaház és a jeltestszálon összeköttetést azaz sípol a multi és a 12V-ot is kitudom mérni természetesen a lambda jelteszálán ez csak akkor lehet ha vagy összevan kötve a lambdaházzal vagy amit nem tudok de a rendszer felépítéséből úgy gondolom a jeltestszálam testzárlatos lett belül a szondán