zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141457

Amiért pucoltam és vártam volna a javulást a kocsin az az hogy mostanság pár hónapja egyre jobban előfordult hogy az autó reggel hidegen nem volt hajlandó az alapjáratra csak ha a lámam a gázon tartottam akkor indult el más különben leállt.Először csak a csatlakozókat mozgattam meg a motortérben idéglenesen jónak tűnt de mindig visszajött a hiba és egyre sűrűbben sajnos a lambdát is mozgattam párszor mondjuk melegen is csinálta előfordult ezért is mozgattam csatlakozónál és szenzornál is vezetéket.
Folytószelepház szerelésnél a map szenzor vákumcsöve a szívótorok Y ágába innen jön a fékhez is na ez a cső repedt volt de csak a vége lecsíptem belőle 1cm-ert innen biztosan nem szív falsot sem és lukas nem repedt fújkálásra se pörög fel a motor.Máskülönben vagc-omal nézve laptopon is minden érték jónak tűnik nekem amit a szenzorok szolgáltatnak.
Egyszer még az Evap hibát írta ki régebben de ott csak kontathiba volt kihúzva újra becsatlakoztatva+kontaktspray megjavult+ecutesztel is működtetve hallani dolgozik az evap szelep és a ecusacn is jónak ítéli innen nem kap többlet üzemanyag gőzt sem.

Viszont egyre sűrűbben már lambda hiba előtt is előjött a nem akar elindulni az autó csak picit ha nyomom a gázt ha leveszem a lábam leáll léptetőmotorra gondoltam ekkor csatlakozó és pucolásra de ezek után jött a lambda hiba....
Amúgy most nem áll le pucolás óta nemkell gázt adni csak a lambda értékem rossz amint zárt hurokban van a rendszer

Amit Ecusanel néztem láttam.
Tps szenzort megnéztem néztem szögállást folytószelep állás mellet és az jónak tűnik illetve az alap folytószelep szögem is anyi mint előtte volt 8,8fok nincs köztes átmenet kimaradás kb szögenként néztem nagyon lassan forgatva oda vissza a folytószelepet és néztem a szögfokot a laptopon
abszolút nyomás értéke nem járó motornál környezeti járónál egyből lemegy 400-450mBar értékre
alapjáraton kb 0,8-0,9ms a befecskendezési idő
Előgyújtást ecu szabályozza de 10-15 ' fok körüli
90C motorhőmérséklet mellet álló autó mellet de járó motornál 26-30C fok az beszívott levegő hőmérséklet
A légszűrőben lévő bimetálos hideg meleg levegő átkapcsoló működik
Hideg motornál valós hőfokot szolgáltat de gondolom a légszűrőházban meg maga a folytószelepházban van szerelve az IAT és áll az autó természetes hogy felmegy 20-30ra mert a környezetéből szívja a motorhős meleg levegőt
 motorfordulat olyan 900rpm alapjáraton

Gázadásra 2-3-4 ezer Rpm körül a befecskendezés elmegy 2,5ms-ra meg több értékre is az jó gondolom
abszolútnyomás leesik igaz nem nagyon megy le 100-150mBar értékre inkább olyan 200-250mBar körülire