BTsaba Creative Commons License 2015.03.25 0 1 1690

A szösszenet folytatása: (tömör és száraz lesz)...

Tehát mi történik, ha a vezető megnyomja a gázpedált?

A szívósorba több levegő jut. Mivel fix keverék képzésünk van, így a bejuttatott üzemanyagot is növelnem kell és erre szolgál a rendszerben a lambda szonda.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Lambda-szonda

Ennek jelét az ECU feldolgozza és az adagolót tovább tartja nyitva, ergo növekedni fog a fordulatszám.

 

Ha drasztikusabban tapossuk a gázpedált, akkor pedig az EEGR is kinyit, erre az alacsonyabb káros anyag kibocsájtás miatt van szükség.

http://hu.wikipedia.org/wiki/EGR_szelep

 

De mi van akkor ha el van tömődve a cső? Természetesen meghülyül az ECU és tévesen kezd el szabályozni.

Enne jele az hogy,

 - enyhébb esetben lomhább lesz,

 - közepes esetben nekiáll szaggatva működni a motor (hullámzik a fordulatszám),

 - drasztikusabb esetben az alapjáratba visszatérve un. mélyre ejti a fordulatot ami a leállást jelenti.

Mindhárom eset érezhető (tapasztalható) a motor működésekor.

 

De miért is tud lerakódni a cucc a csőben?

Mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy egy lehűtött flakon vizet kivéve a hűtőből annak falán kicsapódik a pára.

Na itt is ez történik ugyanis az üzemanyag elégetése vízgőz kialakulásával is jár (a képlet végén az a H2O a fontos):

Elégtelen üzemanyag elégetése esetén k**ott sok korom is keletkezik.
Ja és hogy mikor lesz sz*r az üzemanyag elégetése, természetesen gázadáskor...

(ja és mielőtt vki azt mondaná, hogy a katalizátor pedig ezt oldja meg azzal szeretném közölni, hogy a visszavezetés közvetlenül a leömlő után található!),

ergo a szutykot úgy ahogy van beküldjük az EEGR-be és a csőbe, majd lezárjuk és így hagyjuk kicsapódni a vizet (az előző kommnetben berakott képen látható is hogy nyitott helyen van), amibe beleragad a korom.

 

Tehát csinálhatsz bármit ez a probléma önmagát fogja gerjeszteni... :(

 

Remélem nem volt unalmas ;)

Üdv,.

Előzmény: BTsaba (1685)