A szösszenet folytatása: (tömör és száraz lesz)...
Tehát mi történik, ha a vezető megnyomja a gázpedált?
A szívósorba több levegő jut. Mivel fix keverék képzésünk van, így a bejuttatott üzemanyagot is növelnem kell és erre szolgál a rendszerben a lambda szonda.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Lambda-szonda
Ennek jelét az ECU feldolgozza és az adagolót tovább tartja nyitva, ergo növekedni fog a fordulatszám.
Ha drasztikusabban tapossuk a gázpedált, akkor pedig az EEGR is kinyit, erre az alacsonyabb káros anyag kibocsájtás miatt van szükség.
http://hu.wikipedia.org/wiki/EGR_szelep
De mi van akkor ha el van tömődve a cső? Természetesen meghülyül az ECU és tévesen kezd el szabályozni.
Enne jele az hogy,
- enyhébb esetben lomhább lesz,
- közepes esetben nekiáll szaggatva működni a motor (hullámzik a fordulatszám),
- drasztikusabb esetben az alapjáratba visszatérve un. mélyre ejti a fordulatot ami a leállást jelenti.
Mindhárom eset érezhető (tapasztalható) a motor működésekor.
De miért is tud lerakódni a cucc a csőben?
Mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy egy lehűtött flakon vizet kivéve a hűtőből annak falán kicsapódik a pára.
Na itt is ez történik ugyanis az üzemanyag elégetése vízgőz kialakulásával is jár (a képlet végén az a H2O a fontos):
Elégtelen üzemanyag elégetése esetén k**ott sok korom is keletkezik.
Ja és hogy mikor lesz sz*r az üzemanyag elégetése, természetesen gázadáskor...
(ja és mielőtt vki azt mondaná, hogy a katalizátor pedig ezt oldja meg azzal szeretném közölni, hogy a visszavezetés közvetlenül a leömlő után található!),
ergo a szutykot úgy ahogy van beküldjük az EEGR-be és a csőbe, majd lezárjuk és így hagyjuk kicsapódni a vizet (az előző kommnetben berakott képen látható is hogy nyitott helyen van), amibe beleragad a korom.
Tehát csinálhatsz bármit ez a probléma önmagát fogja gerjeszteni... :(
Remélem nem volt unalmas ;)
Üdv,.