...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 1 73607

Akkor most kérném Villa és Galaxy tanácsát. Ők voltak azok, akik nemcsak a gépkocsi közlekedés arányának ésszerű és fokozatos csökkentését, a motorok évről évre tisztábbá tételét, de egyenesen az autók megsemmisítését hirdették itt, Villa ironikusabban, Galaxy komolyabban. Eltelt bő egy évtized, és megvalósult minden fejlesztés, amire reálisan számíthattunk. Gyorsjáratú buszunk lett Budatétényből Őrmező felé, elkerülve a régi város- és faluközpontokat. Őrmezőt átlikasztották Kelenföld felé, holland színvonalú módusváltás jött létre a vasút és az új metró közt, ide kapcsolódik be a 101-es busz is, aminek új végállomást, és ahhoz vezető sosemvolt, vadiúj utat építettek. Felújították a Székesfehérvár-Kelenföld vasútvonalat, a másikon pedig vágánybővítés is született. Átjáró született Nagytétény és a parti 6-os út közt, egyrészt a budatétényi sorompó elkerülésével, másrészt a másik vasúti vonal alatti különszintű átkötéssel. Beszerezték a Flirt-öket, kifejezetten az elővárosi közlekedés segítésére, Fehérvárig bezárólag, így a mi vidékünkön áthaladók Dunaújváros, Martonvásár és Székesfehérvár irányából is vonaton tudnak átsuhanni a kerületen, ráadásul óránkénti ütemes menetrend szerint. Ami pedig a legnagyobb hipertér-ugrás szerintem, az a Budatétény-Pest közvetlen vasúti kapcsolat, ráadásul gyorsított személy, gyors utascserét kínáló sokajtós motorvonatokkal. Megszületett a négyesmetró, amit elérünk a buszainkkal, a villamosainkkal és a vonatainkkal is. A koktélcseresznye a tortán pedig az 1-es villamos, amit most már elérünk a 47-essel, a 41-essel, a Budafoki úti és a Fehérvári úti buszainkkal is. Kerékpárút épült Budatétényben és Budafok egy részén, így már nem kell kimenni a susnyásba, lehet tekerni a faluban is. 

 

Szerintem itt a Kánaán, időszerű visszatérni a kérdéshez. Nekiállhatnánk bezúzni a személyautókat?