aruzsi Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418403

- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.

Jelenleg is két állomás van. Ettől még lehetne mindegyiken, de ha KÖFI-ben működik, akkor ha elvágják a kábelt, az adott állomás kezelő nélkül marad.

 

- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását

Lehetne. Nem tervezik, nem az a célja.

 

- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ

Ez tervezési hiba.

Lehetett volna a tartalék szálakat az oszlopon lévőben vinni, csak azok már régiek és régen nem a MÁV-é.

 

- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.

ÖJÜ. Kizárt, hogy a hatóság elfogadná úgy, hiszen bármikor lehet olyan szituáció, ahol be kellene avatkozni, de kezelő nélkül lehetetlen.

Az, hogy az adott kábelvágáskor mivel mi lesz, az sok mindentől függ. Nem feltétlenül csak a térközt érinti.

 

- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől

Ezt nem értem.

Előzmény: Muurola (418398)