GPS Creative Commons License 2015.03.20 0 0 1679

 

Hát minden esetre gratula a sok melóhoz - én sok sikert kívánok hozzá, hogy beváljon.

 

Bár az nem világos nekem, hogy miért cseréltél komplett blokkot - mert ezek a kis motorkák nem arról híresek, hogy emberi léptékű használat mellett szarrá-kopnának.

 

Sőt, mondhatni hogy ehhez a teljesítményhez egy kicsit még túlméretezett is  a Matiz-motor, vagyis jó nagy ráhagyással alkották meg az akkori tervezők a Suzukinál.

Persze, akkor még nem volt ilyen éles sem a kilókkal, sem a felhasznált anyagokkal való eszeveszett spórolás, mint manapság.

 

Ma már egy furatba is lukat fúrnak - hogy grammokat és némi anyagot takarítsanak meg. Ez néha keményen a tartósság rovására is szokott menni.

 

Ebből a szempontból (hála Istennek) ezek a motorok még a régi iskolát követik (akár korszerűtlennek is nevezhetjük) - de ennek mi csak örülhetünk). Mert ha valamilyen baleset folytán nem nyírták ki a hengerek belsejét - akkor egy Matiz-blokk hihetetlen mennyiségű km-t képes  kiszolgálni.

 

Ro-ban (pláne taxi-üzemmódban) a 3-400 ezer km teljesen megszokott futásteljesítmény - és csak ezután gondolkodnak az atyafiak a gyűrűzésen, esetleg motor-szett cserén. Néha még akkor sem :-)))

.

Előzmény: fiest (1678)