vaskerék Creative Commons License 2015.03.18 -1 4 28632

Jó napot kívánok!

 

 

Nem hittem volna, hogy valaha még fecsérlek az időmből írogatásra ebbe a gyermekmegőrzőbe.

 

Ismét zeng az önkormányzatunk belterjes lapja: "Új buszokat vesz Pécs". Jól hangzik, de ez szép

cukormázas hazugság. Pécs nem vesz új buszokat. Pécs leharcolt középkorú buszokat vesz hitelből.

Követeli a szavazó, és van még a "buszcsereprogram" nevű matricából a raktáron, és a haverok

korlátlanul nyomdázhatnak belőle közpénzből. A szakmai alkalmatlanság, és a piacgazdaság nem

ismerete munkahelyi követelmény a közlekedési cég döntéshozóinál. A propaganda szerint az új

flotta árának feléért érkeznek használt termelő eszközök. Vagyis fonákjáról: Az eladó a Pécs által

kifizetett pénzből most majd vásárolhat új, ugyanakkora számú teljesen új, modern flottát magának.

Pécs hitelből kifizeti a felét. Tetszenek érteni?

 

A piaci szemléletű szolgáltató a termelő eszközeit, azok műszaki élettartamának felénél cseréli,

mert az a fenntarthatóság szempontjából a gazdasági optimumon túl van. Az élettartam második

felében az üzemeltetés kiadási oldala növekedésnek indul. Vagyis Pécs magasabb fenntartással

fogja üzemeltetni a hitelből vásárolt eszközeit, mind az eladó szolgáltató az új flottáját, aminek

az árának a felét Pécs hitelből fizeti ki. Nos. Ki az aki valójában jó üzletet kötött, és ki a palimadár?

Ki az, aki Pécsre gazdaságos üzemeltetési időtartamán túlesett jórészt kétajtós szólóbuszokból,

és néhány háromajtós csuklós kocsiból álló az adott utasszám kiszolgálására alkalmatlan termelő

eszközt vásárol hitelből? Igen, Öné a helyes válasz. Igen az a társulat, aki egy magánbefektetőtől

még teljesen új egységes flottát követelt. Ugyanaz a társulat, aki minap írt ki tendert új prémium

kategóriás hivatali gépkocsik vásárlására, mert a jelenlegiek már nem felelnek meg a koruk miatt,

ami éppen annyi, mint a kiszemelt buszflottáé. Igaz, egyiket maguknak vennék, másikat a népnek.