Jó napot kívánok!
Nem hittem volna, hogy valaha még fecsérlek az időmből írogatásra ebbe a gyermekmegőrzőbe.
Ismét zeng az önkormányzatunk belterjes lapja: "Új buszokat vesz Pécs". Jól hangzik, de ez szép
cukormázas hazugság. Pécs nem vesz új buszokat. Pécs leharcolt középkorú buszokat vesz hitelből.
Követeli a szavazó, és van még a "buszcsereprogram" nevű matricából a raktáron, és a haverok
korlátlanul nyomdázhatnak belőle közpénzből. A szakmai alkalmatlanság, és a piacgazdaság nem
ismerete munkahelyi követelmény a közlekedési cég döntéshozóinál. A propaganda szerint az új
flotta árának feléért érkeznek használt termelő eszközök. Vagyis fonákjáról: Az eladó a Pécs által
kifizetett pénzből most majd vásárolhat új, ugyanakkora számú teljesen új, modern flottát magának.
Pécs hitelből kifizeti a felét. Tetszenek érteni?
A piaci szemléletű szolgáltató a termelő eszközeit, azok műszaki élettartamának felénél cseréli,
mert az a fenntarthatóság szempontjából a gazdasági optimumon túl van. Az élettartam második
felében az üzemeltetés kiadási oldala növekedésnek indul. Vagyis Pécs magasabb fenntartással
fogja üzemeltetni a hitelből vásárolt eszközeit, mind az eladó szolgáltató az új flottáját, aminek
az árának a felét Pécs hitelből fizeti ki. Nos. Ki az aki valójában jó üzletet kötött, és ki a palimadár?
Ki az, aki Pécsre gazdaságos üzemeltetési időtartamán túlesett jórészt kétajtós szólóbuszokból,
és néhány háromajtós csuklós kocsiból álló az adott utasszám kiszolgálására alkalmatlan termelő
eszközt vásárol hitelből? Igen, Öné a helyes válasz. Igen az a társulat, aki egy magánbefektetőtől
még teljesen új egységes flottát követelt. Ugyanaz a társulat, aki minap írt ki tendert új prémium
kategóriás hivatali gépkocsik vásárlására, mert a jelenlegiek már nem felelnek meg a koruk miatt,
ami éppen annyi, mint a kiszemelt buszflottáé. Igaz, egyiket maguknak vennék, másikat a népnek.