lunanoctis Creative Commons License 2015.03.16 0 1 418367

Ezt az indoklást az ÖBB pont ugyanígy elő tudja adni. Mióta összekötötték a prágai és a grazi railjeteket, elég gyakran rá is kényszerülnek :P

 

Más: ma mutatták be a pórnépnek minimális csinnadrattával a Hauptbahnhofon a Cityjetet (ha jól értelmezem, Siemens Desiro ML). Én megkockáztatnám, hogy nem túl reprezentatív, de ICE-t, nagybrit, svéd és norvég vonatot és railjetet azért magába foglaló útjaim során ilyen kényelmes üléssel még nem találkoztam. (Ezeken a helyeken sem utaztam első osztályon.)

 

Érzésre azt mondanám, hogy decembertől jelentősen emelkedni fog a Bécsben és környékén az S-Bahnon elalvási okokból fent felejtődött emberek száma.

Szerintem a vonat elképesztően csúnya fehér-piros fényezést kapott, ami nem megy Talentek és Wieselek-City Shuttle-ek piros-szürke színvilágához és érzésre a legrondább vasúti jármű, amit eddig az országban láttam. Kívülről. Tízpercnyi szörnyülködéssel vegyes diszkrét tolakodás után (előttem magyar mozdonyokról beszégetltek, muszáj volt hallótávolságon belül maradnom, ők tolakodtak, nem is én :) ) meg is sikerült tekinteni belülről is.

Mitagadás, iszonyat furcsa, tök kopasz volt reklámok és térképek nélkül. Talán 40 ülés lehetett kibontva a védőcsomagolásból, azokat lehetett tesztelni. Értelmezhetetlenül és felfoghatatlanul kényelmes volt, talán még a Railjethez képest is. Aki ült már Talenten fél óránál többet egyhuzamban, hálát fog adni ezért az ÖBB menedzsmentjének - vagy annak, aki kitalálta, hogy a kényelmen túl még állítani is lehessen.

Vannak ugyanolyan tájékoztató képernyők, mint a Railjeten, könyöktartó helyett van normális asztal, fel-le hajtható, elvileg laptopozásra kitalálva. Ez a gyakorlatban inkább úgy fog talán kinézni, hogy két egymással átlóban ülő ember ki tudja oda pakolni a gépét, egyébként nem fognak elférni. Jaigen, és van konnektor, olvasólámpa és zajszegény előfűtő berendezés, hogy az utas a végállomáson a legelső vonaton se fagyjon meg. Nagyon high-tech, nagyon öko - és utasonként 130 kilóval könnyebb, mint a perpill futó kék dögök.

100 szerelvényt szerzett be az ÖBB, a kétharmada Bécsbe és Alsó-Ausztriába kerül, a 4020-as sorozatot meg szép csendben elkezdik kivonni a forgalomból. (Pályaudvar mellett lakó egyénként én ennek határozottan és elmondhatatlanul örülök, a Talentet nem hallom, ha elindul, a 4020-as viszont brutális.)

Előzmény: cs1014 (418356)