M63 010 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 418233

Annó nálunk az átkosban a teherforgalom el tudta nyelni a személyszállítás veszteségeit. Most tekintsünk el a kereszfinanszírozás tilalmától. De azért azt vegyük figyelembe, hogyha nem 5 pár bumlizó Bz-nek kell kiköhögnie a vonal veszteségét, hanem még 3 pár terhes is van mellette, akkor a phd globális szinten) alacsonyabb lesz.

 

Na de mi a helyzet az oroszoknál? Ha van egy orosz vasútvonal, napi 15-20 pár 2000 tonnás vonattal. Ezek amortizálják erősen a pályát. Ezek mellett 4 pár könnyű elektricska költségét nem lehet benyelni?

 

Azaz piaci áron számolva, ha nem a moszkvai vagy a szentpétervári régiót vesszük az erős elővárosi forgalmával, hanem csak azokat a részeket, ahol az ablakosok csak a futottak még kategória, ott a phd-nak hozzávetőlegesen hány százaléka jutna a személyekre, teljes áron, azaz kedvezmények nélkül számolva? (Persze ebből kapnak különböző százalékban kedvezményeket.)

 

Amúgy nem lenne egyszerűbb a sok huzavona helyett, ha az állambácsi egyszerűen direkt kifizetné közvetlenül az RZsD-nek a veszteséget, és akkor a régiók olcsón indíthatnák a vonatokat? Persze egy bizonyos keretig. Így nem kéne hónapokig aktákat tologatni, meg tárgyalni. Mivel nem úniós ország, na meg eléggé nagy ahhoz, hogy ő írja a szabályokat, ezért a finanszírozási dolgokat nem kellene túlbonyolítani.

 

 

Előzmény: hmsoft (418229)