manhattani Creative Commons License 2015.03.08 0 0 59310

>Ez a különbség az említett ország, és a mi országunk között.

 

Ha csak ennyi volna, nagyon jól állnánk! :-)

Másik nagy különbség, hogy a gőzmozdonyok, mint ipari műemlékek nem álltak nagy becsben az akkori Magyarországon, hiszen mind abban az átkos rendszerben születtek, amikor a reakciósok voltak az urak! A 424-es meg egyenesen a Horthy-fiú vezérigazgatósága alatt...

 

Lányi Ernő bácsi mesélt egy történetet, hogy mikor a múzeum igazgatója meghallotta, hogy egy védett gőzmozdonyt szétvágtak, azt mondta: "Egy gonddal kevesebb!"

 

A helyzet a MÁV-nál még fokozódott is, kirámoltak minden rezet az első V63-asokból, szétvágtak egy megőrzésre szánt M28-ast, valószínűleg az eladható rézért, és hagyták széthordani a GySEV-es gőzmozdonyt...

 

Nincs sok történeti tudat abban a cégben.

Előzmény: Törölt nick (59297)