Törölt nick Creative Commons License 2015.03.07 0 0 59272

Az említett könyvben van is egy ábra, a 172. oldalon, amin valóban S alakúnak tüntetik fel a küllőt, a jobb szemléltethetőség miatt. Az említett alak az abroncs zsugorkötése miatt alakul ki, és rugalmas marad. Ha az abroncsot leveszik, ismét egyenes lesz

DE!!!

Az alkalmazott túlfedést a kerékkoszorú átmérőjének 1/1000-1,5/1000 részében határozzák meg. Ebből következik, ha az abroncs belső átmérője D, a kerékkoszorú külső átmérője d, akkor D=0,999d-0,9985d. 424-es esetében d=1461 mm (Figyelem, ez a kerékkoszorú átmérője, nem a futófelület!!!), a képlet alapján az abroncs D=1458,8-1459,5 mm-re jön ki. A túlfedés 1,5-2,2 mm lesz (ennyivel kisebb az abroncs belső átmérője a kerékkoszorú külső átmérőjénél). Ha ekkora túlfedéssel "összenyomjuk" a kerékkoszorút, akkor sem fog senki sem látni a küllőkön egyetlen hajlítást sem!

 

Források: Dr. Győri-Hernádi-Dr. Horváth: Vasúti járművek kerékpárjai (Műszaki Könyvkiadó, Bp. 1980.

M. Kir. Államvasutak Gőzmozdony jellegrajzalbum 123. oldal

Előzmény: Törölt nick (59271)