"Nem azt írtam, hogy az állás ártott; ellenkezőleg, majd kilencven évig egy irányú erőkifejtés, az acél pedig hajlamos az alakváltozásra: egy mértékig rugalmas, utána maradandó."
Lehet, hogy régen jártam a vasútgépészeti technikumba, de akkor még az acél rideg anyag volt. Hajlamos az alakváltozásra - ahogy írtad, - egy mértékig rugalmasan, utána maradandóan. Csakhogy ez a maradandó alakváltozás repedés, vagy törés!
Gondold csak át, amit írtál! Ha vannak görbe küllők a kerékben, akkor kell, hogy legyenek nyúlott, vagy inkább szakadt küllők is! Vagy összement a kerékabroncs?
A kerekekre pedig nem egyirányú erőkifejtés hat, hanem kismillió! Főleg a gőzmozdony kerekekre, amelyeknek a hajtó-, és a csatlórúd adja át vonóerőt, és ellensúlyokkal igyekeznek kiegyensúlyozni.
Egyébként abban sem vagyok biztos, hogy az a kerék, amit láttál, 90 éves...