A kerekek cseréjét ne keverd össze a pályaszámcserés megoldással. Ugyanis ez utóbbi esetében csak a pályaszám maradt az eredeti a mozdonyból a járműjavítóból történő kiadás után.
Az, ha a kerekeket kicserélik, attól még nem sérül a mozdony eredetisége. Sőt, igazából kíváncsi vagyok, hogy a 424,001 esetében hány eredeti alkatrész van. A főkeret valószínűleg igen. De a kazán biztosan nem. Feltételezem, hogy a szerkocsi nagy része is már korábban szétrohadt, sok az új elem benne.
Nézd meg az oldtimer autókat, buszokat! Azokból is többet nagyrészt újra kellett építeni, mint pl. a GA 91-01-es 620-as Ikarust. De attól még gyönyörű lett, élmény benne utazni.
Tehát én is örülnék egy olyan műveletnek, amikor a 2 régiből összelegóznának egy működőképes szenes (lényegében eredeti kivitelű) 424-est. A másik maradna kiállítási tárgy.