Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417919

Valójában a hegyesin már sose lesz feltámasztva az L1, Vöcklabruck és Seekirchen között meg most ez is megfelelő (ugye egy nyúlfarknyi 160-as szakasz van, a többi helyen elgurigáznak 100-130-cal.

A passauiról nem tudok nyilatkozni, sose jártam arra.

A St. Pölteni ETCS és Westbahnhofi instroktorok szerint valamennyi L1-es vonalat átépítik L2-re, minden csak pénz és így idő kérdése.

Az L1 fenntartása és üzemeltetése drága és bonyolult.

 

A passaui vonalról személyes vélemény (bár ez vonatkozhat a többi L1-re is), hogy ha a vonat kevesebb mint 100 fék%-al közlekedik (márpedig a tehervonatok nagy része ilyen), akkor a menetrendi sebesség tartása (ami alapvetően 100km/h) lehetetlen. Mivel az fszt. L1-nél nem látja, hogy ETCS vagy PZB "vezérelt"-e a vonat, így az esetleges vonatkereszteket a menetrendi sebességgel számolja, ami nem lesz valós, ha a vonat éppen L1-ben közlekedik.

 

Pl. A konténervonatok 86 fék% körüli értékkel közlekednek, így max. 80km/h-val kell haladnod, hogy ne kelljen minden egyes jelzőre fékezned. A gabonavonatoknak fék%-a 60-70% között mozog. Ha L1-el mennék ........... na inkább nem! Az ETCS megy "Störungba" -utasításellenesen és megyek PZB-vel és a menetrendi sebességgel. 

Előzmény: cs1014 (417907)