hmsoft Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417837

Egy kis carszkojeszelói: az RZsD 2015-ös mozdonybeszerzési tervei (rzd.ru alapján)

A beruházási terv összeállt, új mozdonyokra 60,2 milliárd rubelt kívánnak költeni, amiből 484 vontatójárműre futja. A leosztás a következő.

Szinarától:
2ESz10 Gránit 4 db., buszerszekciós változat (ezzel kb. megdőlt az eredeti elmélet, miszerint a buszterszekciókat majd külön, szükség szerint szerzik be, szóval ilyen alapon jelölhetnék akár 3ESz10-nek is, de nem teszik, mert akkor újabb tanúsítási eljárás, újabb idő, újabb pénz...),
2ESz7 Fekete Gránit 3 db.,
2ESz6 Szinara 99 db.,
TG16m (kétszekciós keskeny gép a Szahalin-szigetre - mellesleg a jelölésén kívül csak annyi köze van az eredeti TG16-oshoz, hogy ugyanaz az LTZ gyártja, de immár Szinara-színekben) 15 db.,
GT1h 1 db. (valószínűleg a 002-es kerül állományba),
TEM7a 2 db.,
TEM14 (genset jellegű TEM7a) 9 db.

Transzmasholdingtól:
2ESz5 Szkif 3 db.,
3ESz5k Jermak 73 db.,
3ESz4k Doncsak 29 db.,
EP20 Olimp 4 db.,
EP2k 35 db.,
EP1m 4 db.,
2TE25a Vityaz 4 db.,
2TE25km 68 db.,
2TE116u 13 db.,
3TE116u 12 db.,
2TE116ud (GEVO motoros változat) 25 db.,
2TE116r (MTU motoros változat) 1 db.,
TEP70bsz 15 db.,
TEM18dm 64 db. (nocsak, TEM18v nem lesz, tehát egyelőre ennyit a Wärtsilä-motoros kalandról?),
TEM19 (dugattyús, földgázüzemű) 1 db. (valószínűleg a 001-es kerül állományba).

A TMH vonali dízelgépei közül a 2TE25km tartogat érdekességeket. Az átmeneti generációs, AC/DC villamos erőátvitelű 2TE25k egyszer már kukába került, de tavaly nyáron úgy éledt fel poraiból, hogy a 2TE116u gépezetét rakták a 2TE25k járműszerkezetébe. A tranzakció értelme pedig az volt, hogy Luganszk helyett Brjanszk tudjon előállítani a 2TE25a-nál olcsóbb mozdonyt arra az esetre, ha Luganszk holmi lövöldözéses problémák miatt részlegesen vagy teljesen kiesik. A tervek ezek szerint egyelőre a részleges kieséssel számolnak.

hm