Kisa Creative Commons License 2015.02.26 0 0 140674

Kipuff. nem dugult el, mikor lent volt a HF, megszívtuk porszívóval :)

A befecskendezett mennyiséget korábban lemértük négy kémcsőbe (igaz csak indítózva) de a sugárkép, és a mennyiség is azonos volt. A benzinhíd nyomása is ok, a vezérlőjelek is azonosak voltak.

 

Viszont :) Megvan a nyertes!!

 

-1-es henger gyújtásidőpont?

 

Nézegetve a kapcsolási rajzát, feltűnt, hogy nem azonos a vezérlésük a trafóknak, mindegyiknek van egy vezérlő kivezetése, gondolom a kopogásérzékelés miatt, külön tudja visszavenni.

 

Festettem egy jelet a szíjtárcsára a FHP-hoz.

Két trafót megtoldottam egy-egy gyújtókábellel, hogy a stroboszkópot rá lehessen akasztani.

Én igen, az egyes henger előgyújtása elment FHB utániba 10-20 fokkal alapjárat közelében, de 2000rpm körül már 15 fok körüli előgyújtása volt és nagyjából együtt futott a jó hengerével.

 

ECU, megtámad, kiszed, szétszerel.

Ekkor ért a meglepetés. Ennyire szétgányolt, agyonforrasztott áramkört sem nagyon láttam még soha, nem hogy ecu-t.

Fóliák elégve ónnal, vagy vezetékkel áthidalva, kontrollerek újraforrasztva, más ic-k foglalatba téve utólagosan, az áramköri oldalon ellenállások, kerámia kondik odaforrasztva, két tucat SMD alkatrész cserélve...teljes gány. Mindez egy szinte hibátlan pár éves autóban.

Ennyi a mese vége :)

 

 

 

 

Előzmény: kormi07 (140669)