gesszti Creative Commons License 2015.02.25 0 0 140613

A napokban kérdeztem a renault 1.9TD (f8q784, 90Le) szelephézag-állításáról. Úgy tűnt, hogy hidrotőkés, mert a kipufogó szelepeknél nem tudtam hézagot mérni. Az 1 tizedes lapka nem ment be a tőke és a veztengely közé. Azt hittem, azért, mert hidrotőkés. Hát nem. Korongos. Ezt most ennyire "elhézagolták", vagy el tud tűnni valahogy a hézag?

 

A könyv hidegen 0,2 mm-t ír a szívó, és 0,4 mm-t a kipuff szelepekhez. Ezt kellene alapesetben mérnem, ugye? A szívók alá az 1 tizedesen épp be tudtam szuszakolni, a kipuffok alá semmit. Egyik alá se. Sőt, az egyik kipuffszelepet egyszerűen ki is emelte a veztengely annyira, hogy elment a kompresszió is. Így, hogy nincs rajta a veztengely, minden hengerben szépen megvan a kompresszió. Most már csak remélni tudom hogy nem égették szét a szelepeket...

 

Korongos tőkék, de nincs az a kis bevágás az oldalukon, ahova a lenyomószerszámot be lehetne támasztani. Akadna a torkán a csigapörkölt a tervezőjének... A könyv szerint valami kampót kell a lenyomott szelephez bedugni a kipuff/szívó nyílásokon keresztül, és mágnessel kell kicibálni a korongokat. (vagy veztengely le...)

 

Egy korongot kivettem, ez a felirat van az oldalán: 3.450 18/10 1996

 

Hol tudok ilyen korongokat beszerezni? Unix? Márkaszerviz? Bontó?