Egyáltalán nem vagyok "szaki", csak józan paraszti ész alapon:
>a mai hajtóművek nem arról híresek, hogy zajosak "büdösek" környezetszennyezők
Nem is teszik föl a földi műszaki kiszolgálók a járó hajtómű közelében a hallásvédő fültappancsot, igaz? :-) Meg kerozin- (petróleum-)szag sem érezhető a hajtómű mögött... Meg a modern hajtóművek nem fújják ki, hanem megeszik az égéstermékeket, igaz? :-)
>A felszálláshoz (pályán) már illik felszállásra kész hajtóművel ácsorogni, ...
Légy nyugodt, a hajtóműve(ke)t pontosan akkor indítják be, amikor kell. Ugyanis ők tudják, hogy mikor kell :-)
>Egy pálya előtt beindított hajtómű meghibásodik ...
Hány hajtóműindításra jut egy elromlás, szerinted? Akkor melyik a fajsúlyosabb, a hajtóanyag-megtakarítás, vagy elromlott hajtóműnél az utasok átszállításának a sebessége? :-)