Megtörtént ma a vezérléscsere kompletten, márkaszervizben. Egyértelmű vízpumpafolyás volt a hiba ami miatt szét kellett szedni az egészet :-/
Ezenkívül cserélve lett hosszbordásszíj, szelepfedél tömítés és a hozzá járó 4db kis "O" gyűrű a szelepfedélben az olajózó csatornákban, ki voltak lapulva. Ezek első cserekor mentek vissza, másodszorra már cserés azt mondta a szerelő. Végüs is minden utángyártott jó volt méretre, majd a minőségéről meglátjuk mit bír :)
Ami nem volt és kellett volna, az a vezérlésmódosító zárókupakja. Ezt minden második vezérmű cserekor cserélni kell, nem tudta levenni a szaki, így jól bevált módszer a hidegvágó segített... de mivel nem volt raktáron, így kis köszörülés után ment vissza. Aki szakszervizben akar cseréltetni célszerszámokkal, az előre szerezzen be is kupakot. Legközelebb már én is okosabb leszek :)
Ami viszont gáz az a motorolaj! :( Mikor leszedte a szerelő a szelepfedelet kérdezte "ugye nem a gyári olaj van benne?" Tiszta fekete belül, ami annó emléxem aranysárga volt... szóval én befejeztem az olajokkal való kísérletezgetést.... a mostanit (Fuchs) mondta minnél előbb cseréljem le................
Vízpumpából kérdezte melyiket hoztam, reméli nem a kislapátost... ejjj! Azt mondta voltak hűtés gondok és emiatt lett hengerfejes pár motor, így a nagylapátos, csak a nagylapátos javasolt........... most erre nem tudok mit mondani, csak leírom amit mondott.
Továbbá le lett cserélve a váltó kapcsolórúd szimering az újra, meglátjuk mit bír, de a régi, fekete szimering nagyon ki volt keményedve. Így remélem porszáraz lesz a váltóm alja ismét, mint régen :) A váltás picit feszedebb, érezhető az új szimering.
A vezérműszíj feszítést erősebbre vette ahogy írta Hugoapi is, de Ő csak az utángyártott cuccokot feszít jobban, a gyárit fedésre (normál) teszi csak.
Összességében elégedett voltam, most minnél előbb új olajcsere és mivel kevert hűtővíz van benne, így egy teljes cserét még beütemezek, nem a gyári fagyállóval :)
Gyári cuccokra amúgy 20% kedvezmény van, pl egy régi punto vezérlésszett egy ezressel drágább csak máraszervizbe, gyáriban mint utángyártottakban.
