Robi53 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 32556

Értem amit írtál.

De ha egy autóba az elsődlegesen ajánlott olaj 5w-s vagy 0w-s, és egy "hibajelenség" az, hogy - 10w-s olaj használata mellett - hidegindításkor elsőre valahogy nem "jól" működik, valami kenési problémának látszó dolog - csattogás - van, ami a második indításra "megjavul", akkor mindenképpen megnézném, hogy mit csinál a jó olajválasztás esetén. Hiszen pont az lehet a baj, hogy van valami - esetleg kezdődő - kenőrendszeri vagy kopás jellegű baj, és e mellett az éppen csak kielégítő, de nem az optimális hidegviszkozitású anyagot használom, amit egy kifogástalan motor biztosan "kezel", a nem kifogástalan meg kevésbé tudja tolerálni.

Pont azt írtam, hogy az optimális olaj kellene bele, hátha segít megoldani, vagy legalább elodázni a javítást.

Ebben az esetben az optimális olaj választása pont ellentétes azzal, amit kényszerűségből sokan választanak, a kopott motorba vastagabb olajat tesznek, ami gyorsítja a spirált.

Itt meg hidegen vékonyabbat kellene, és semmiképpen nem hagynám ki ezt a lépést.

Persze, azt is sejtem - nem ellenőriztem - hogy az 5w-40 drágább lehet a használt 10w-40-nél.

A - szerintem középtávon, de lehet, hogy rövid távon is - legrosszabb megoldás lehet a hidegen vastag olajjal, csattogósan indítani a motort, ezzel párhuzamosan a hibát/gyengeséget sem keresni.

Az olajváltással kezdést javasoltam.

Előzmény: oLayos (32555)