2bpold Creative Commons License 2015.02.22 0 1 1605

Hello !

 

Olvasva az EGR szelep, pontosabban a chek lámpa csodáit, közre adom megdöbbentő tapasztalatomat.

 A hiba ugyanúgy előjön, kiolvasás ( 4 - 6 eFT/ db) EGR. Tisztítás, majd pár nap mulva ujra sárga lámpa.

Hosszabb út ujra kigyullad, de a szerelők szerint nagy baj nem lehet belőle, de azért izgat a dolog. A kocsi nem Matiz de alig van benne 60 e km.

újabb kiolvasás egy régebbi ismerős szerelőnél, ahol nézem a műveletet. Ugyanaz, de észreveszem, hogy az akku feszültsége 11.80 V, kicsit kevés, különösen az 1500 km-es út után.

Hát akkor motor beindul fesz 12.6V ez is kevés, generátor mondja az öreg szaki. El a villamosokhoz.

A történet elmondva, ifjú szakember mosolyog, figyeljen mondja : rámér az akku pólusa és az utána lévő vezeték 10 cm-es részére.

Az eredmény 1.5 V különbség. (a hibátlan 0.2-0.3 V )

A vezeték gyári roppantású, de az érintkezés csapnivaló. Régi levág, új felforraszt( kemény 2000 Ft ).

Minden hiba megszűnik, mert a hibás érintkezés teljesen esetleges hibajelzéseket generált a computernek.

Két hónappal később ugyanez a testvezetéknél is, javítás ugyanúgy, azóta sárga lámpa elfelejtve.

 

Sok sikert.