Túl nagy nem lehet az alacsony töltőnyomás akkoriban nem indokolta.
Volt egy A4, 1.8T fojtószelepház hibám.
Többször néztük már, de soha nem produkálta magát, csak a hibakódok gyűletk, aztán szerencsére a legutóbb végképp megállt.
A gázpedállal már nem mozgott a fojtószelep.
Mivel eléőtte szétszedtem és semmi kopást nem láttam, gondoltam nem abban van a baj.
Megmértem újta a feszültségeket és nem volt meg a referencia fesz. a potik egyik oldalán 5V helyett csak pár tized.
Ecu ki, és a csatit kihúzva valami zöldes színű, tiszta folyékony zsír volt a hibás csatlakozóban.
Előtte már szétszedtem egyszer, akkor egy kevés, fehér színű valami volt, szilikonzsírnak gondoltam, amit a tömítőgyűrűre tettek még a gyárban, a tüskéken nem látszott semmi oxidáció.
3 hete, mikor először belenéztem én bontottam szét először, mert az ECU-t valami páncélos védi, letört fejű csavarokkal, azaz biztos nem volt még megbontva, nem volt piszkálva.
Akkor megtisztítottam, jó is volt 3 hétig, de most megint szétszedve 3x annyi zsíros valami volt a csatinál, és igazából nem tudom honnan.
Lehet felszivárgott a vezetékek belsejében, de nem nagyon találtam erre utaló nyomot, na meg túl tiszta volt, a zöldes színt lehet a réz csatik oxidációja miatt kapta, fogalmam sincs.(bár elvileg itt minden aranyozott ...)
Most már a tüskéken is látszott korróziós, kontakthibás nyom.
Kontakt 60-al és társaival lekezeltem, mindent kitakarítottam, hibátlan lett.
Kiváncsi vagyok, legközelebb mit találok a csatlakozónál.
Érdekes, hogy az ECU másik csatlakozója por száraz, teljesen jó.
Az autó egyébként patika, alig van benne 70.000 km, teljesen gyári állapotú.