Kisa Creative Commons License 2015.02.17 0 0 140298

Túl nagy nem lehet az alacsony töltőnyomás akkoriban nem indokolta.

 

Volt egy A4, 1.8T fojtószelepház hibám.

Többször néztük már, de soha nem produkálta magát, csak a hibakódok gyűletk, aztán szerencsére a legutóbb végképp megállt.

A gázpedállal már nem mozgott a fojtószelep.

Mivel eléőtte szétszedtem és semmi kopást nem láttam, gondoltam nem abban van a baj.

Megmértem újta a feszültségeket és nem volt meg a referencia fesz. a potik egyik oldalán 5V helyett csak pár tized.

Ecu ki, és a csatit kihúzva valami zöldes színű, tiszta folyékony zsír volt a hibás csatlakozóban.

Előtte már szétszedtem egyszer, akkor egy kevés, fehér színű valami volt, szilikonzsírnak gondoltam, amit a tömítőgyűrűre tettek még a gyárban, a tüskéken nem látszott semmi oxidáció.

3 hete, mikor először belenéztem én bontottam szét először, mert az ECU-t valami páncélos védi, letört fejű csavarokkal, azaz biztos nem volt még megbontva, nem volt piszkálva.

Akkor megtisztítottam, jó is volt 3 hétig, de most megint szétszedve 3x annyi zsíros valami volt a csatinál, és igazából nem tudom honnan.

Lehet felszivárgott a vezetékek belsejében, de nem nagyon találtam erre utaló nyomot, na meg túl tiszta volt, a zöldes színt lehet a réz csatik oxidációja miatt kapta, fogalmam sincs.(bár elvileg itt minden aranyozott ...)

 

Most már  a tüskéken is látszott korróziós, kontakthibás nyom.

Kontakt 60-al és társaival lekezeltem, mindent kitakarítottam, hibátlan lett.

Kiváncsi vagyok, legközelebb mit találok a csatlakozónál.

Érdekes, hogy  az ECU másik csatlakozója por száraz, teljesen jó.

Az autó egyébként patika, alig van benne 70.000 km, teljesen gyári állapotú.