_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.02.17 0 0 59149

A hosszú kémény sok fűtőgép sajátossága volt; egyrészt huzatnövelés, másrészt pedig valóban: ne zavarjon annyira a füst. Viszont olyan helyeken, ahol a fűtőgépeket a szén, vagy a vízvételezéshez mozgatni kellett másik mozdonnyal, ott nyilván nem volt szerencsés a hosszú kémény - hátha mozgatás közben elakad valamiben... :)

A kazánnyomás kérdésében pedig... mit is mondjak? Nyilván kérdéses volt, hogy mekkora telepet kellett fűtenie. De a 424-08-as fűtőgépen, ami a Hámánban volt, az A fordítónál, akkora gőzmennyiséget termeltek, hogy csörömpöltek a konyha ablakai! Ja, a mozdony pakurás volt, persze. Egyébként meg gondoljatok bele abba, hogy azért a '80-as években még nem volt akkora divat a kazánnyomásokat lecsökkenteni, legalábbis drasztikusan nem. Már csak azért sem, mert a segédberendezések, gondolok itt főleg a lövettyűkre, alapvetően a teljes nyomáson üzemelnek a legjobban. 
Az más kérdés, hogy láttam olyan fűtőgépet is, ahol már le volt szerelve a lövettyű és a tápcsőre a városi víz volt rákötve közvetlenül... Annak meg azért nincs akkora nyomása...

Előzmény: manhattani (59140)