Miklós Boda Creative Commons License 2015.02.17 0 1 199

Pécsen  jártam  M46-sal...   az  utolsó  darab  a  2003-as  volt ,  de  sajnos  már lepusztult  állapotban,  Pécsújhegy-  Hosszúheténybánya  között  Talbot-  kocsis  bányamenetekkel....    kazánüzemben két  kocsit  tudott  megbízhatóan  fűteni,  a Spanner  kazán  is  maga  egy  megbízhatatlan  gyártmány  volt...   A  vezérlés  kritikán  aluli, a  kivitelezéssel  együtt...   képzeljetek  el   mikroreléket,  egy  állandóan  beremegő  műszerszekrénnyel !....  a  2003-as, 2004es  90  Km/h sebre  készült,  amit  hamarosan  levettek  70-re,a  tengelyhajtóműben  a fogaskerékáttétel kicserélésével....   az irányváltó  homlokkerék  többször  beszorult,  és  az  irányváltás  elakadt,  így kellett kiszerelni  a  hajtóművet  többször...   a  futómű is rendkívül  alulméretezett  volt,  állandóan  szakadtak  a  függvasak,  holott  ezt mellékvonali rossz   pályára  tervezték  !  ...  csak  egy   példa :  ha termetes masiniszta  lépett  a  lépcsőre  felszálláskor,  szabályosan  megbillent  a  mozdony....    a  70'  es  árvíznél  Mátészalka térségében  dolgozó  két  gépünk  is állandóan  fekve  maradt,  így hamar hazajöttek   Pécsre...   még  a  2009-es  úgy-ahogy  ment  -  kazán  már  gyárilag nem  volt  benne  -   a  2008-as  Jugoszláviába  járt  1  Bh  kocsival ...   több  baleset,  ütközés  miatt a  leselejtezésük  1972-ben  megkezdődött,  a  2003-as még  1980-  ban  működött...    summa  :   ennyire  balsikeres  sorozat  nem  volt  a  MÁV-nak  mint  ez ,  talán  az  M 38-ast  kivéve...  A  sok  kocsis,  és  a  gyorsvonatos  legendák  azok  csak legendák , Pécsről  a  Pécs - Harkány,  Barcs-  Beremend, Pécs  Barcs -  Nagykanizsa,  Pécs- Mohács , Pécs  - Bátaszék,  Pécs -  Eszék  Vonalat  járták, 70  Km/h  sebességgel,  legtöbbször  1-4  Bh  kocsival ... szolgálatképtelenségi  mutatójuk  30% -os  voplt,  ami  azt jelenti,  100  vonatból  30-on  bedöglöttünk  vele....