sur5al Creative Commons License 2015.02.16 0 0 632

Hát pontosan, ezt nem tudjuk sajnos. Próba cseresznye. Igyekszem maximalizálni ott a helyet, belefaragom majd a jelenlegi bélésbe és az ajtókeret melletti falba. Lehet ki is veszem a falat, mert attól tartok, hogy az ajtó kerete ráül a vaslapra, ami a régi tűztér alja volt (10-es öntvény) és a kibányászásához ki kell vennem az ajtót.:( Ennek nagyon nem örülök, mert pöpecül beállítottuk anno, be van engedve a falba is oldalanként 2 vasbeton cövek hozzáhegesztve, ráadásul a felső részen van 3db hajlított lemez is hegesztve... Nézzük az előnyös oldalát: akár kijjebb is hozhatom az ajtót, így nyerek belül pici teret (ha kell) ill. a falat újraépítve tuti kívülre Ytongot teszek, mert az nem forrósodik ennyire, talán még a vakolást is megtartja. A jelenlegi folyton ledobja. Bár már vágattam oda lemezt, azzal fogom beborítani.

 

A cső samott cső vagy samott téglából felhúzott kürtő lesz, esetleg tűzálló beton. 10cm körül gondoltam vagy 10-11, 11-12cm téglalap. Az átmenetnél fenn a fedélnél tudok betenni tűzálló paplant, nem gond a rés. 

 

Azt mondod a jelenlegi fedelet ne faragjam? Középen hagytam volna a meglévő lyukat és kész. Bár igazad lehet, meg egy kicsit el is van fáradva. Egyrészt a széleit utólag "ragasztottam" hozzá, másrészt a lyuknál el is repedt, harmadrészt a ki-, beszerelés miatt sokat segítene ha a középső menne alulról utolsóként.

 

 

 

Kicsi lett, elmértem: 

 

Így talán érthetőbb:

 

A tartófülek csak az ajtó oldalán az áthidaló aljánál vannak (ott van ez a 3 L vas, ami rá van hegesztve az ajtó keretére) utólag is betehetők, amikor a fedél a helyén van. (A többi oldalon a bélésfalon ül a tető.)

 

Szóval kellene újat önteni vagy talán jobb lenne egy/több vastag samott lapból kivágni. Ebben az esetben viszont jól ki kell találni a bypass helyét, mert ha elől lesz, ott nem biztos a jó záródás, mert ahová kifut a samott széle (ajtó felőli) ott most is tűzálló paplan takarja a rést, vannak egyenetlenségek. Bár, ha az ajtó kiugrik, ott is lehet variálni. Tegyük fel az ajtó felé lenne ez a bevágás, akkor a takaró bypass lakhatna a lap tetején és előre csúszna takarni, amikor átmegyünk inverz módba. Ez egy kis pálcával/rúddal vezérelhető lenne. Elvileg a 10-es öntöttvas anyag jó is lenne hozzá.:D Van előnye is, ha a bypass rés az ajtó felé esik: normál módban pl. rárakáskor kevésbé füstölne ki. Most azért nem nagyon nyitogatható a tűztér, amíg le nem megy a lángja.

 

Hopp! Mi lenne, ha az egész tető vagy egy része ebből az öntöttvas lapból lenne? Lenne rajta lyuk is, meg egy rátakaró rész. Elvileg ott nincs nagy terhelés, csak felmelegítési üzemmódban meg pecsenye sütéskor megy majd át rajta a láng.:D Vagy beleöntöm/süllyesztem a samottlapba/betonba.

 

Az i50 átalakítás izgalmasan hangzik. Íves félkör, igaz? Az aljában van víz? Ha nincs, akkor könnyebb ügy. Igen, teljesen jó az elgondolásod. A középső (szintén íves) katlanból az átégetővel levinném a gázokat, majd a kamra alján hagynék több rést körben, hogy a huzat felhúzza a lángokat/füstgázt a belső katlan külső fala és a jelenlegi lemez víztér között. Bypass ugyanúgy stb. Meg a takarás körben, amit írtál az előzőekben. Kafa lenne szerintem! Az is lehet, hogy megcsatornáznám szélesebb fel/le vagy oda vissza vízszintes csatornákkal a jelenlegi falat, bár ez huzatfüggő. Akkor elég lenne neked is oldalanként egy belépési pont, onnan megjáratnád és egy helyen lépne ki a katlan fölé. A vízszinteset tisztítani könnyebb lenne. Az U alakú takarás leugrik és látod az összes csatornát. Érted, hogyan gondolom?

Előzmény: ronkovik (631)