A napokban, csak úgy kíváncsiságból, hogy mennyire indul nehezen a 4 lóerős Briggs motoros rotám. Kellett rajta rángatni vagy 10-et. Mikor beindult, akkor időnként erős koppanás hallatszott a motorból. Nem tudom, hogy mi lehet, de hogy valami nem OK az biztos. Korábban, csak olyan plusz hang jött a kipufogóból, mintha a 2 ütemű motornál kicsi az előgyújtás és a kipufogóba durrog. Arra gondoltam, hogy a szelep nem zár tökéletesen és időnként a kipufogóba berobban az el nem égett benzin.
Ezzel kapcsolatba gondoltam, hogy köze lehet a koppanáshoz is. Mivel arra gondoltam, hogy a szelep nyitva van és a dugattyú össze tud verődni a szeleppel. De közben találtam a Youtubon egy videót.
Itt láttam, hogy nem felül, hanem oldalt szelepelt a Briggs motor. Így most nem tudom, hogy mi lehet az időnkénti koppanás. Van valakinek valami tapasztalata ilyen tünettel kapcsolatba?
A szelephézag állítás se egyszerű, amint olvasom a fórumon. Mert a szelepszárat kell óvatosan köszörülni és eltalálni a méretet.