Mindenkinek a biztonsag az elsodleges elsosorban nyilvan. A kerdes az, hogy dontod el, hogy az biztonsagos?
Vannak szabvanyok meg utkozesi tesztek. Mine jobban beleasom magam annal jobban az latszik, hogy ezek az utkozesi tesztek eleve hianyosak. A sved VTI aki a legprecizebben tesztel mar evek ota, de ok csak frontalis utkozesre tesztelnek. Az ADAC meg 2014 elott vmi regebbi generacios Dummyval tesztelt, ami joval kevesebb parametert mer. De ok legalabb tesztelnek oldalutkozest.
A problema csak annyi, hogy semilyen reszletet nem lehet megtudni ezekrol a mert parameterekrol, hogy mi alapjan adnak mondjuk, 1.4 vagy 2.0 pontot egy teszt utan. De a teszt videok se nagyon elerhetoek. Az ÖAMTC ha minden igaz egyutt tesztel az ADAC-al. ADAC mar nem kozol reszletes pontozast, de ÖAMTCnel elerheto. MAr az onmagaban gyanus, hogy egy hattal ultetett ules frontalis utkozesi tesztje rosszabb mint egy pajzsos szembeforditotte. A pajzsosnal van a fejnek elore mozgasa, megha nem is annyi mint egy belso ovesnel. De egy hattal forditott ulesnel a gyerek teljes hatso feluletevel meg van tamasztva, nincs semilyen elore ozdulas, csak az ulessel egyutt. Hatramozgas van, de a pajzsosnal is. Hogy a turusba kaphatott akkor rosszab ertekelest, mint egy pajzsos pl.
Eleve ugye az ADAC tesztelese tok mas volt 2011 elott, 2011-2013 kozott es 2014tol. 2014tol hasznaljak ugyanazt a Dummyt mint a sved VTI, de semmit nem tudni a pontozasi rendszerrol.
Ami gaz, hogy hatulrol egyik sem utkoztet.
Akkor ugye jott az uj Europai szabalyozas, az i-size ahol mar kimondjak, hogy minimum 15honapos korig a gyerkoc ne legyen szembe forditva. De ajanlott inkabb a 2ev+. Az uj i-size kriteriumnak nem nagyon felel meg a pajzsos ules sem. Nem mellesleg a gyartok azert el kezdtek az EUban is hangsulyozni, hogy a gyerek ha lehet uljon 4eves korig hattal. Ha ez nincs is nagy oles betukkel a fooldalon. Sot egy nagy boltban (halozat) itt Nemetorszagban a valoban szakkepzett elado ugyanezt mondja. De csak ha rakerdezel, mert fogynia kell a tobbi ulesnek is:) Gondolom:)
Az en gondolatom meg az, hogy az en utazasi szokasaimnak vajh mennyire felel meg ez a hattal ultetes. Autopalyas kozlekedes 90%ban.
A pajzsossal meg annyi gondunk volt, hogy a gyerkoc kirugja magat belole es ordit. Nyilvan beleprobaltam. Ha viszont tovabbgondolom a pajzsost, ami alapbol egy jo koncepcionak tunik, mit csinalsz ha mondjuk egy utkozesnel megszorul vmitol a pajzs. Pl. elso ules megnyomja egy ponton. Hogy szeded ki belole? NAgyon jok az utkozesi tesztek, de egy olyan tesztet se lattam meg senkitol, mi van ha elmozdul az elso ules. Mi van ha oldalso utkozesnel a karosszeria raszoritja a gyerekre. Az utkozesi tesztek mind idealis utkozesek, nincs karoszeria deformacio. Eleg egy ponton megszorul, akar ugy, hogy a gyereknek amugy semmi baja. Hogy szeded ki az ulesbol gyorsan?
Szoval nagyon jo, hogy a biztonsag a fo szempont, de mi alapjan lesz az?:) En nem tudnam megmondani..