SzaboZE Creative Commons License 2015.02.09 0 2 64366

Ezennel a multimédia project legnagyobb része lezárult :) Csak elfordítva engedi az egyik képet berakni :( 

Ahogy ígértem, beszámolok a részletekről.

 

Kiindulási pont: gyári metra 1 CD-s hifi, középkonzol tetején tárolórekesz gyárilag

 

Beépítésre került:

 

- Bose erősítő (anyós ülés alatt, gyárilag nincs kábelköteg, tehát azt is le kellett gyártani. Jobb esetben bontottból lehet beszerezni)

- 6 lemezes bose hifi (könnyen telepíthető, de a metra hifihez képest más a hangszórók kábelezése és hiányzik a csatlakozójából az erősítő "remote" kábele is, ezért a csatlakozó is cserélve lett)

- Bose mélynyomó (csomagtérben, kábel ugyan van gyárilag, de valahol a kasztniban végződik, nincs se 12V rajta, se semmi. Ezért aztán a 12V-ot hátra kellett húzni, az erősítőtől is hátra kell vinni a jelet)

- Bose hangszórók az utastérben. (A két első ajtóban más a kiképzése a kárpit alatt található panelnek, így azokat is cserélni kell! Ezeket még sajnos nem tudtam cserélni, így ott még a régi hangszórók vannak. A két csipogó gyárilag ugyanonnan kapja a jelet, ahonnan a másik két hangszóró, egy kondenzátorral van leválasztva a mély hang róluk. Itt tehát kábelezni nem kell, csak betenni a csipogókat és a panelt hangszóróstul cserélni. Hátsó ajtókban csak a hangszórót kell cserélni, minden más ugyanaz.

- Bose ajtókárpitok. (ugyanaz mint a sima, csak van Bose felirat rajtuk :) )

- Gyári GPS-szel szerelt modell középkonzol kijelzője. (simán felmegy a másik helyére, a fogyasztás értékek máshol keletkeznek, ezért azok is megmaradnak) A tilt gomb zárja, az open gomb nyitja az LCD kijelzőt.

- Gyári GPS-szel szerelt modell képernyője. A ház kiürítve, a helyére egy 7 colos Concorde Kronos IPS tablet került (BT, Wifi, HSDPA, 1.2Ghz quadcore). A bekapcsolás automatikus, illetve az OPEN gombbal lehetséges. Bejelentkező kép lecserélve, GPS szoftverek, videó és mp3 lejátszó szoftverek, ODB szoftverek telepítve. Internet képes. A hang jelenleg AUX bemeneten megy át a rádióba, ez később Bluetoothos átvitelre szeretném váltani, mert a tablet alapzaja viszonylag magas. Az AUX kábel legyártása egyszerű volt, a rádió CD tár csatlakozóján keresztül megy be a jel, a rádió MEDIA gombjával választható bemenet. A tablet energiaellátása az akku helyére csatlakoztatott táp áramkörrel történik.

- ELM327 bluetoothos OBD illesztő telepítése. (ezt csak simán rá kell dugni az ODB csatlakozóra és bluetoothon keresztül elérhetőek az autó élő üzemadatai, rendszer feszültség, fordulatszám, hőfok, sebesség és még rengeteg más adat, többek között az esetleges hibakódokkal együtt)

 

Beépítés kb 1 nap. Maga a fejlesztés kb 2 hónapot vett igénybe, ebből a legtöbb természetesen a tablet beépítésre ment el. Apró finomítások kellenek még, de már használható minden. Az autóban a mély nem erősebb, hanem teltebb lett, megjelentek olyan hangok, amelyeket korábban nem lehetett hallani a sima rendszer korlátai miatt. Aki több mélyet szeretne, annak a mélynyomó bemenetével kell variálnia, egy viszonylag egyszerű elektronikai kapcsolással lehet rá több jelet adni. A mélynyomó önálló egység, benne van az erősítő is, így bátran ajánlható már meglévő más rendszerek mellé is a használata, csupán egy SUB kimenetre van szükség a működtetéshez.